• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

بررسی جنایت علیه دختر ۱۷ ساله اهوازی در مجلس/ لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان را به سرانجام می‌رسانیم

  • کد خبر : 1995
بررسی جنایت علیه دختر ۱۷ ساله اهوازی در مجلس/ لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان را به سرانجام می‌رسانیم
عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: جنایت‌هایی مانند دختر 17 ساله اهوازی مورد تاسف است و قطعا ما در مجلس پیگیر آن هستیم.

فاطمه محمدبیگی عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان و خانواده خبرگزاری برنا درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت، اظهار کرد: لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در دستور کار مجلس قرار دارد و هفته گذشته جلسه ای با برخی از بانوان نماینده در این خصوص برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰۰ ساعت کار کارشناسی برای این لایحه انجام شده است، ادامه داد: درحال حاضر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مسئول بررسی نهایی این لایحه بوده و علاوه بر کمیسیون‌های اجتماعی کمیسیون‌های مرتبط دیکر هم صاحب نظر هستند و باید نطرات کارشناسی خود را ارائه کنند، همچنین ما نیز در فراکسیون زنان نیز پیگیر این موضوع هستیم.

محمدبیگی تصریح کرد: برای بررسی این لایحه در صحن علنی باید ابتدا در کمیسیون اجتماعی بررسی کارشناسی و کارهای اداری انجام و نظامات اداری طی شود. در صورت نیاز اصلاحات و الحاقات صورت گیرد. همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی باید بررسی‌های لازم را انجام دهد. بر این اساس بنا به درخواست کمیسیون اجتماعی، کارگروهی تخصصی با همراهی مرکز پژوهش‌های مجلس از بخش‌های حقوقی، اجتماعی و زنان تشکیل شد تا ارزیابی خود را در چند مرحله در مورد لایحه انجام داد.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان زن بسیار دغدغه مند مسائل حوزه زن و خانواده هستند و در حال پیگیری هستند. این اطمینان را به مردم می‌دهیم که مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و تنها در قالب اظهار نظرهای توییتی نیست.

وی با تاکید بر اینکه بر مسائل و موضوعات مربوط به زنان بسیار حساس هستیم، ادامه داد: برای حمایت از زنان در ابتدا باید به صورت ریشه‌ای به مسائل نگاه کنیم و موضوعات تربیتی خانواده و امور اجتماعی، استحکام خانواده و … را ریشه‌ای بررسی کنیم.

محمدبیگی با اشاره به اینکه متاسفانه اتفاقاتی در فضای مجازی رخ می‌دهد که تلاش برای فروپاشی نظام خانواده و افزایش فساد در خانواده می‌کند، خاطرنشان کرد: تمام این موضوعات در حال بررسی است، جنایت‌هایی مانند موضوع خانم ۱۷ ساله اهوازی بسیارتاسف بار است و ابعاد بسیاری دارد که هر کدام باید از ریشه درمان شود، قطعا ما در مجلس پیگیر آن هستیم.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.