• امروز : جمعه - ۲۴ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 12 April - 2024
6

به‌عنوان یک زن مسلمان می‌گویم که زنان باید در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند

  • کد خبر : 1563
به‌عنوان یک زن مسلمان می‌گویم که زنان باید در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند

به گزارش زنان دیپلماسی، به نقل از سایت «خبر سراسری» زهرا‌ نژادبهرام، فعال سیاسی و عضو سابق شورای شهر تهران، درباره حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: «به طور کلی معتقدم ورود زنان به ورزشگاه ارزشمند است چه زنان خاص چه عام فرقی نمی کند اصل قضیه حل این مشکل است موضوع افراد نیستند که […]

به گزارش زنان دیپلماسی، به نقل از سایت «خبر سراسری» زهرا‌ نژادبهرام، فعال سیاسی و عضو سابق شورای شهر تهران، درباره حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: «به طور کلی معتقدم ورود زنان به ورزشگاه ارزشمند است چه زنان خاص چه عام فرقی نمی کند اصل قضیه حل این مشکل است موضوع افراد نیستند که معلم و دانشجو و مدیر باشند بحث حل این سوءتفاهم است البته پیش‌ از این هم داشته‌ایم اما اینکه به عنوان یک رویه مورد پسند صورت گیرد که زنان در ورزشگاه حضور داشته باشند خوب است به مرور زمان نیز این محدودیت ها رفع خواهند شد و یک سوم ورزشگاه را به زنان اختصاص خواهند داد. در تمام جهان حضور در ورزشگاه ها به عنوان یک مقوله مهم و ارزشمند است که هم زنان و مردان به اتفاق خانواده ها تماشاگر بازی‌ها باشند. ورزش‌های جمعی در واقع به عنوان بخشی از زندگی اجتماعی جوامع مختلف از جمله ایران درآمده است ما باید ببینیم که از زمین‌های خاکی بچه‌ها شروع به فوتبال بازی کردن می کنند و این بازی را تا زمین های بزرگ می توانند ادامه دهند. بسیاری از قهرمانان ورزشی ما از همان زمین‌های خاکی شروع کرده اند پس موضوع فوتبال یک پدیده عام است و بستری است که بنظر من مدیریت کشور باید از آن استقبال کند فوتبال یک ورزشی است که می تواند بحث سلامت افراد را تامین کند و فرصت تعامل را بین شهروندان بیشتر کند وقتی همه کشور پشت سر یک تیم قرار می گیرد این احساس همبستگی اجتماعی و ملی است که بدون حضور زنان امکان پذیر نیست نیمی از جمعیت کشور زنان هستند انسجام بصورت ناقص هم که نمی توانیم داشته باشیم. حضور زنان در مسابقه اخیر ایران و عراق گشودن فرصت های تازه برای دست یافتن به انسجام اجتماعی و هویت ملی است در شرایطی که فشار های جهانی روز به روز بیشتر می شود و در معرض مذاکرات هسته ای هستیم وجود چنین فرصت هایی بریا شنان دادن هبستگی اجتماعی فرصتی برای مذاکره کنندگان است که در مجمامع جهانی تقویت شوند از نظر داخلی نیز مردم فرصت می یابند که علاقیشان را بروز دهند. چهره های خندان زنان در تصاویر متعدد این بازی را که می بینم احساس شعف می کردم و یقین دارم که شادی آن ها در تمام جامعه احساس خواهد شد بالاخره تمام برادران و خواهران که کنار هم قرار خواهند گرفت باعث می شود رفتار های نامتعارف با حضور زنان کمتر شود پس لذا هم احساس امنیت و فرهنگ اجتماعی مطلوب در ورزشگاه ها با حضور زنان ایجاد می شود».

او نسبت به نهاد تصمیم گیرنده درباره حضور زنان در ورزشگاه ها بیان کرد: «ما دچار ارجاع تصمیم گیری شده ایم اگر مسئله اینقدر مهم است شورای عالی امنیت ملی یک بار برای همیشه تصمیم بگیرد یا وزارت ورزش و یا هیئت دولت و… به‌نظر من با عدم پشتیبانی از تصمیم‌های اتخاذشده از سوی دولت ورزش ما آسیب می بیند.حذف دو تیم بزرگ ما از مسابقات آسیایی ناشی از همین مشکلات در تصمیم گیری است اگر مسئله در سطح ملی مطرح است شورای عالی امنیت ملی آن را یک بار برای همیشه حل کند.این اختلافات باعث می شود کشور به تعادل نرسد».

نژادبهرام در پایان از تلاش های شورای شهر دوره قبل در حوزه ورزش به «خبرسراسری» گفت: «ما تصمیم‌گیرنده نبودیم و فقط می‌توانستیم شرایطی را برای نمایش ورزش‌ها ایجاد کنیم. ما پیشنهاد کردیم به خاطر استحکام بخشی به خانواده ها تلویزیون های شهری را در اختیار وزارت ورزش قرار دهیم که مسابقات را نمایش دهند متاسفانه آنچه ما آماده کردیم با وجود قول‌هایی که داده شده بود به نتیجه نرسید. من به عنوان یک زن مسلمان و فعال اجتماعی معتقدم زنان باید در ورزشگاه حضور داشته باشند».

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.