• امروز : پنج شنبه - ۲ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 21 March - 2024
3

تاکید رئیس فراکسیون زنان بر حضور نماینده کارگر زن در شورای عالی کار

  • کد خبر : 2897
تاکید رئیس فراکسیون زنان بر حضور نماینده کارگر زن در شورای عالی کار
رئیس فراکسیون زنان بر حضور یک نماینده کارگر زن در شورای عالی کار تاکید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری زنان دیپلماسی؛ رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس عمده‌ترین مشکل زنان در مجموعه‌های کارگری را عدم نظارت بر اجرای قوانین حمایتی موجود دانست و گفت: با توجه به مسائل خاص این زنان، حضور یک نماینده کارگر زن در شورای عالی کار می‌تواند در توجه به مسائل زنان کارگر تاثیرگذار باشد.

فاطمه قاسم‌پور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «مشکلات و مسائل زنان کارگر اغلب در قالب کلی مشکلات جامعه کارگری طرح می‌شود، در حالی که این زنان از منظر جنسیت خود مسائلی ویژه را که یا ناشی از ساختارهای اجرایی و نظارتی هستند یا تبعیض‌های فرهنگی، تجربه می‌کنند۔

امروز در کمیسیون اجتماعی، میزبان جمعی از زنان عضو انجمن‌های صنفی کارگری بودیم. انجمن‌های صنفی به عنوان حلقه‌های واسط کارگران و کارفرمایان و همچنین برنامه‌ریزان و قانون‌گذاران عمل کرده و در تعامل و گفت‌وگو می‌توانند صدای زنان کارگر را به گوش برسانند.

علاوه بر انجمن‌های صنفی، با توجه به مسائل خاص این زنان، حضور یک نماینده کارگر زن در شورای عالی کار می‌تواند در توجه به مسائل زنان کارگر مثمرثمر باشد.

عمده‌ترین مشکل زنان در مجموعه‌های کارگری عدم نظارت بر اجرای قوانین حمایتی موجود است. ضمن آنکه باید حمایت‌هایی از کارفرماها نیز صورت گیرد تا مایل به جذب نیروی کارگر زن شوند و تسهیلات در نظر گرفته‌ شده برای زنان کارگر، موجب حذف‌شان نشود.

بسیاری از زنان جامعه کارگری از زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست ما هستند که برای تأمین معاش خود و خانواده‌شان باید کار کنند و حذف آنها از این چرخه یا بی‌توجهی قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران به مسائل آنها می‌تواند تبعات فردی و اجتماعی بالایی را به همراه داشته باشد. در برنامه هفتم توسعه به این موضوع مهم توجه خواهیم داشت.

یکی از مسائلی که زنان شاغل با آن مواجه هستند، عدم امنیت در محیط کار است. در این شرایط، آموزش کارفرمایان در کنترل و بهبود فرهنگی مراکز خود و همین‌طور آموزش زنان کارگر می‌تواند تا اندازه‌ای رافع مسأله باشد. ضمن آنکه در بررسی لایحه حفظ کرامت و تأمین امنیت زنان برابر خشونت نیز به این موضوع توجه داشته‌ایم.»

امروز ۱۱ اردیبهشت و اول ماه می به عنوان روز جهانی کارگر نامیده شده است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2897

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.