• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

تفاوت نگاه به ظرفیت های هنری ایران و امریکا

  • کد خبر : 5696
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در حکمی لیدی گاگا خواننده مشهور، ترانه سرا و بازیگر هالیوود را به ریاست کمیته هنر و علوم انسانی دفتر ریاست جمهوری آمریکا منصوب کرد.

کمیته  فرهنگ و هنر   ٬ کمیته ای مشورتی متشکل از هنرمندان، کارشناسان موزه‌ها، استادان دانشگاهی و بشردوستانی هستند که به‌عنوان هیئت مشورتی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در امور فرهنگی فعالیت می‌کنند. جان باتیست نوازنده و آهنگ ساز، شوندا رایمر تهیه‌کننده تلویزیونی، جو والش برنده جایزه گرمی و بازیگرانی چون جرج کلونی، جنیفر گارنر، تروی کاتسر و کری واشنگتن از جمله اعضای این کمیته هستند. بروس کوهن، تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار که با فیلم‌هایی مانند «زیبایی آمریکایی» شناخته می‌شود، در کنار لیدی گاگا ریاست مشترک این گروه را بر عهده دارد.

استفانی جوآن، مشهور به لیدی گاگا، برنده ۱۳ جایزه «گرمی» و «یکی از پردرآمدترین موزیسین های زن تاریخ» است. گاگا، حامی رئیس جمهور آمریکاست و حضور پررنگی در پویش انتخاباتی ۲۰۲۰ داشت. او همچنین، خواننده سرود ملی ایالات‌ متحده در مراسم تحلیف بایدن بود. تأثیر حضور لیدی گاگا در کنار جو بایدن صرفاً به دلیل شهرت او به‌عنوان یک خواننده موفق نیست.

الهه نجات «جو»؟ / بایدن برای «لیدی گاگا» حکمی عجیب زد

کاخ سفید در بیانیه ای یادآور شده که او در فهرست تأثیرگذارترین زنان جهان به روایت مجله فوربس و همچنین در فهرست ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهان طبق روایت مجله تایم قرار دارد. لیدی گاگا اکنون به دلیل بازی در نقش «هارلی کویین» برای سری جدید فیلم جنجالی جوکر با عنوان «جوکر: جنون دو نفره» توجه ها را به خود جلب کرده است. واکین فینیکس نقش اصلی مرد سری اول این فیلم توانسته بود جایزه اسکار را کسب کند.

کمیته فرهنگ و هنر در سال۱۹۸۲ تأسیس شد و وظیفه آن ارائه توصیه هایی به رئیس جمهور آمریکا درباره سیاست های فرهنگی است. این انجمن متشکل از هنرمندان برجسته، دانشمندان و نیکوکارانی است که «تعهد خود را به حمایت از هنر و علوم انسانی نشان داده اند». اعضای این کمیته شخصاً توسط رئیس جمهور ایالات متحده منصوب می شوند. این کمیته در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ منحل شده بود. جو بایدن تلاش می کند با دعوت از چهره های معروف هنری، توجه رای دهندگان جوان را برای انتخابات ۲۰۲۴به خود جلب کند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.