• امروز : جمعه - ۳ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 22 March - 2024
3

خزعلی: آسیب‌زدایی از خانواده در دستور کار معاونت امور زنان قرار دارد

  • کد خبر : 1675
خزعلی: آسیب‌زدایی از خانواده در دستور کار معاونت امور زنان قرار دارد
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر اهمیت آموزش در حوزه تحکیم بنیان خانواده‌ و تسهیل ازدواج جوانان، گفت: آسیب‌زدایی از خانواده با هدف کاهش آمار طلاق و تقویت نظام خانواده از طریق مشاوره، در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد.

به گزارش زنان دیپلماسی از معاون امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی در نشست هم‌اندیشی با کمیته امداد و مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی که در راستای خدمت رسانی به جامعه بانوان تحت حمایت کمیته امداد برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد معاونت در حوزه زنان سرپرست خانوار؛ توانمندسازی زنان در حوزه کارآفرینی، مهارت آموزی و افزایش تاب‌آوری است.

وی یادآور شد: آسیب‌زدایی از خانواده با هدف کاهش آمار طلاق و تقویت نظام خانواده از طریق مشاوره، در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد.

خزعلی با تأکید بر اهمیت آموزش در حوزه تحکیم بنیان خانواده‌ و تسهیل ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: براساس سند تحول دولت، آموزش مسائل خانواده برای مردان و زنان پیش‌بینی شده است. در همین راستا ازدواج آسان و به دور از تشریفات نیازمند برنامه‌ریزی بیشتر است.

معاون رییس جمهوری، ارتقای فرهنگ کار و تلاش را پیش‌زمینه توانمندسازی دانست و اضافه کرد: باید در کنار مهارت‌آموزی، مشاغل خلاق و درآمدزا را برای زنان سرپرست خانوار تقویت کنیم و با همکاری وزارت امور خارجه، زمینه صادرات محصولات مددجویان را تسهیل کنیم.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تسهیل در ضمانت وام اشتغال مددجویان عنوان کرد: نباید کسی به خاطر نداشتن ضامن از دریافت تسهیلات محروم بماند و در همین راستا صندوق ضمانت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد راه‌اندازی شده است.

وی اشتغال خانگی را راهکار کمیته امداد برای ایجاد درآمد پایدار برای زنان سرپرست خانوار دانست و خاطرنشان کرد: شغل مادری برای ما اصالت دارد و وظیفه مادری نباید تحت‌الشعاع کار و اشتغال قرار بگیرد که این مهم از طریق اشتغال خانگی محقق می‌شود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.