• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

درصدد رفع مشکل زنان روستایی برای دریافت وام هستیم

  • کد خبر : 287
درصدد رفع مشکل زنان روستایی برای دریافت وام هستیم
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده درمورد مشکلات زنان روستایی و عشایر برای دریافت وام به مشکلاتی از قبیل ضامن و سند اشاره و تصریح کرد: باید این مشکلات رفع شود و تسهیلات با زمان و ماندگاری تنفس بیشتر در اختیار آنها قرار گیرد.

به گزارش “زنان دیپلماسی” ، انسیه خزعلی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از زنان روستایی و امضای تفاهمنامه میان معاونت امور زنان و خانواده با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم اظهار داشت: تامین بیمه های درمانی در روستاها و ارایه خدمات درمانی و مراکز بهداشت برای زنان روستایی و عشایر انجام گرفته است.
وی افزود: بیمه های تامین اجتماعی برای بخشی از زنان که تحت پوشش بودند منعقد شده و امیدواریم توسعه پیدا کند.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه زنان روستایی قوام و محور روستا و موجب پویایی، پایداری و بالندگی روستا هستند و محصولات خوبی تولید کرده و مهاجرت را کم می کنند، خاطرنشان کرد: در راستای فعال کردن روستاها باید حمایت از زنان مورد توجه و اولویت قرار گیرد و این حمایت از زنان باید به صورت خاص صورت پذیرد.
خزعلی در مورد مشکلات زنان برای دریافت وام به مشکلاتی از قبیل ضامن و سند اشاره و تصریح کرد: باید این مشکلات رفع شود و تسهیلات با زمان و ماندگاری تنفس بیشتر در اختیار آنها قرار گیرد.
وی با تاکید بر حمایت و تشویق به ازدواج جوانان روستایی و عشایری گفت: برای زوج های دهه شصتی روستایی و عشایری که از مهر امسال تا پایان ۱۴۰۰ ازدواج کنند تسهیلات ویژه ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: تلاش کردیم در تفاهمنامه هایی با وزارت جهاد کشاورزی و معاونت توسعه روستایی، از زنان حمایت شود و تسهیلات ویژه ای به صورت قرض الحسنه برای اشتغال زایی و عمران روستایی در وجوه مختلف به آنان اختصاص دهیم.
خزعلی با ابراز نگرانی از کاهش نرخ ازدواج در جوامع روستایی و عشایری گفت: گرچه این امر نیاز به فرهنگ سازی و کار جدی بر روی نوع و سبک زندگی آنان دارد اما با تفاهم‌نامه ای که با معاونت روستایی منعقد کردیم بنا شد زوجین متولد دهه ۶۰ تسهیلاتی را به صورت ویژه دریافت کنند که مبلغ آن ۱۰۰ میلیون تومان است

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.