• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
2
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها :حقایق وارونه نشان داده می‌شود

  • کد خبر : 5419
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها :حقایق وارونه نشان داده می‌شود
.برخی با وجود این میزان خدمت شایسته جمهوری اسلامی به زنان، نظام را به زن‌ستیزی متهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی صبح امروز ۱۴ اسفند در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، با تاکید بر لزوم به یاد آوردن نعمات و الطاف الهی ودستگیری از بندگان خدا برای وصال آنان به امام زمان، اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مهمترین دانشگاه در شرق کشور از تاثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور است، البته که از این دانشگاه انتظار می‌رود به جایگاه‌های علمی بالاتری برسد.

وی با تاکید بر نقش اساسی دانشگاه‌ها در جریان حرکتی کشور، افزود: امام نیز فرمودند سعادت و شقاوت هر کشور در گرو اتفاقاتی است که در دانشگاه رخ می‌دهد. این‌ها بیانگر ماموریتی سنگینی است که بر دوش دانشگاه قرار دارد. تمام ظرفیت‌های انسانی کشور در دانشگاه حضور دارد و دانشگاه امروز، آینه فردای جامعه است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه خداوند بنا ندارد با معجزه زمینه پیشرفت دین را فراهم آورد، عنوان کرد: این زمینه با مجاهدت‌های انسان‌های مومن و فداکار آماده می‌شود. خداوند به جامعه‌ای که تلاشی ندارد و صرفا منتظر معجزه است، هیچ گونه یاری نمی‌رساند. هر کدام از ما باید از خود بپرسیم که تا کنون برای دین خدا چه کرده‌ایم.

رستمی با بیان اینکه امروز خداوند آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها را در اختیار ما قرار داده است، اضافه کرد: آیا ما قدر این نعمت را آن طور که شایسته است می‌دانیم؟ بسیاری از اتفاقات خوب برای ما در همین دانشگاه‌ها رقم خورده است. قدرت علمی، قدرت بازدارندگی و… همه در نتیجه تلاش‌های دانشگاه‌ رقم خورده است. بسیاری از دانشمندان بزرگ ما، در دانشگاه‌های داخلی کشورمان تحصیل کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان تلاش‌های دانشگاهیان بود، گفت: البته همه این‌ها از برکات انقلاب اسلامی و حیاتی است که اسلام به جامعه ما داد؛ جامعه‌ای که زمانی مرده و افسرده بود. بی‌سوادی بیش از ۶۰ درصد از زنان کشور، رسیدن میانگین امید به زندگی در بانوان به ۵۷ سال، حضور کمتر از ۲۵ درصد دانشجوی دختر در دانشگاه‌ها و تعداد بسیار پایین اعضای هیات علمی خانم، نشان‌دهنده وضعیت زنان در دوران پهلوی است.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: امروز سن امید به زندگی در بین بانوان به ۷۸ سال رسیده، بیش از ۵۰ درصد ورودی دانشگاه‌ها دختر اند، بیش از ۹۰ درصد از بانوان کشور باسواد اند و نزدیک ۲۰ درصد عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها داریم. در حالیکه پیش از انقلاب تنها ۱۵ درصد از متخصصین زنان و زایمان خانم بودند، امروز این رقم به ۹۸ درصد رسیده است و نرخ مرگ و میر مادر و کودک درکشورمان نیز مطابق با بهترین استانداردهای بین‌المللی است.

رستمی با بیان اینکه این‌ها همه در دانشگاه‌های کشورمان رقم خورده است، خاطرنشان کرد: در نگاه طاغوت، زن کالایی است برای خدمت به مرد و ابزاری برای پر کردن جیب سرمایه‌داران. شاخص‌ترین زنان در غرب، در صنعت تبلیغ و مدلینگ حضور دارند و جذابیت‌های ظاهری پله ترقی زنان محسوب می‌شود. این‌ها حقیقت زندگی زن در غرب است. کسانی که غرب را می‌پرستند، آمار پیشرفت زنان در ایران و آمریکا را با هم مقایسه کنند.

وی افزود: برخی با وجود این میزان خدمت شایسته جمهوری اسلامی به زنان، نظام را به زن‌ستیزی متهم می‌کنند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که حقایق وارونه نشان داده می‌شود و اینجاست که اهمیت جهاد تبیین نمایان می‌شود. همه ما نسبت به انجام این جهاد موظفیم. اساتید دانشگاه، بیشترین تاثیر را در تربیت دانشجوی بااخلاق و متعهد دارند و در این بین تفاوتی بین اساتید گروه معارف و سایر اساتید وجود ندارد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نباید تصور کرد تربیت دانشجو تنها در کلاس معارف صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اگر به این توجه کنیم که اساتید، محتوای درسی، ساختارها و مدیریت و فرایندها همه در تربیت دانشجو نقشی مهم دارند، آنگاه متوجه وظیفه سنگین خود برای تربیت استاد تراز می‌شویم.

وی با بیان اینکه در نگاه رهبر انقلاب، دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها باید زمینه‌ساز تربیت دانشجویان و گسترش علم باشند، گفت: روندهایی که در پژوهش و آموزش دانشجویان طی می‌شود، در تربیت آنان تاثیرگذار است و روسای دانشگاه‌ها باید توجه کنند اساتیدی که در دانشگاه به کار در حوزه آموزش و پژوهش مشغول اند، در چه مسیری قرار دارند و چه طرز فکری را به دانشجویان منتقل می‌کنند.

در این مراسم ضمن تودیع و تکریم حجت‌الاسلام حسینی مطلق به عنوان مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی، وی به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی معارفه شد. همچنین حجت‌الاسلام ایمانی مقدم نیز به عنوان مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی معارفه شد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.