• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

زنان اجازه ندهند در مقابل هم قرار داده شوند!

  • کد خبر : 3829
زنان اجازه ندهند در مقابل  هم قرار داده شوند!
زنان دیپلماسی- سوسن صفاوردی- رفتارهای قهری در نظام هایی که پرچم دینی ندارند با نظامی که به نام دین شکل گرفته است و نقشه راه خود را به اصول دین پیوند میزند ٬ مطلقا قابل مقایسه نیست ٬ چرا که در یکی بقای نظام سیاسی اهمیت دارد و در نظام دینی بقای دین مهم است.لذا در بحث برخورد با ناقض قانون نیز رفتار هر دو نظام متفاوت است و نظام دینی نمی تواندرفتاری غیراز اصول دین را اعمال کند .

برخی به نام اصول و برخی به نام آزادی ٬ با آگاهی یا از روی ناآگاهی بدنبال قرار دادن زنان در مقابل یکدیگر هستند.الفاظ توهین آمیز و برخوردهای ناشایست از هر طرف در تضاد کامل با اصول و حقوق شهروندی است و  به صرف نقض یک قانون ٬ هیچ احدی اجازه توهین به کرامت یک انسان را ندارد٬ بویژه اینکه در آموزه پیامبر اسلام توهین  کننده به  کرامت یک زن لئیم خوانده شده ودر روایت پیامبر هیچ گونه قیدی مبنی بر با حجاب  یا بدون حجاب ٬ با ایمان یا بدون ایمان  وجود ندارد و تاکید بر النساء  در روایت پیامبر دال بر این مدعا است. از قدیم روایت بوده یک بز گر گله را گرگین می کند ٬ و لذا برخوردهای توهین آمیز هر چند محدود هم باعث مخدوش شدن و بی اعتمادی به نیروی محترم انتظامی که باید پاسدار نظم و حرمت یک ملت باشند ٬ می شود و هم در رصد جهانی وجهه ملی کشور را  که یکی ا ز شاخصه های مهم قدرت ملی است ٬ تضعیف می کند.حال اینکه برخی از افراد در هر مقامی بی توجه به تصویری که از وجهه ملی ارائه می کنند ٬ هر چه بر زبانشان می آید ٬بی مهابا اظهار می کنند و برخی نیز با اعمال خشونت به این تصویر کمک می کنند ٬چگونه باید برداشت شود ٬ پرسشی برای خود است! اما اینکه زنان متوجه نباشند و در  دایره محدود و تفاسیر غلط از امر به معروف بیافتند  و به نام معروف ٬ منکر را ترویج کنند ٬ امری غیر قابل درک از سوی جامعه زنان است  و جای بسی تاسف است که زنان رو در روی زنان قرار بگیرند. برخی در تلاش هستند  مو ضع گیری انسانی زنان محجبه  در برخورد بد با زنانی که پوشش را به لحاظ اعتقادی قبول ندارند ٬ برچسب های  مختلف از قبیل  بی دینی و غیره بزنند. زنان اجازه ندهند  تا با  این انگها   عاطفه زنانه نسبت به اعمال غیر انسانی که نقطه قوت زنان در خلقت است و زمینه ساز صلح و آرامش در جامعه بشری به خشونت تبدیل شود. زنان اجازه ندهند به نام دین ریشه دین زده شود!

 نکته دیگر اینکه آموزه قران برای جذب افراد حتی در رابطه با فرعون زبان لین بوده است در سیره پیامبر و امامان معصوم هیچ روایت خشونت آمیزی در رابطه با ترویج معروف وجود ندارد٬ چرا که هدف هدایت انسان بسوی خودآگاهی و برگشت آگاهانه بسوی خالق هستی وبه عبارتی تکامل فرد بوده است و لذا خداوند در موضوع هدایت  خطاب به پیامبرش کلیدی ترین روش را خلق نیکو در ارتباط و مراوده برای آگاهی بر می شمارد و  تاکید می کند  این خلق  رمز موفقیت است. رفتارهای قهری در نظام هایی که پرچم دینی ندارند با نظامی که به نام دین شکل گرفته است و نقشه راه خود را به اصول دین پیوند میزند ٬ مطلقا قابل مقایسه نیست ٬ چرا که در یکی بقای نظام سیاسی اهمیت دارد و در نظام دینی بقای دین مهم است.لذا در بحث برخورد با ناقض قانون نیز رفتار هر دو نظام متفاوت است و نظام دینی نمی تواند رفتاری غیراز اصول دین را اعمال کند . دینی که اجازه توهین به باطل دیگری نمیدهد و حتی حفظ کرامت اسیر جتگی که دستش به خون مسلمان آغشته است را نمی دهد ٬ تکلیف را روشن کرده است و  لذا هر توهین و عمل خشونت آمیز در این آموزه غیر قابل توجیه  می شود!!

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.