• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

زنان بازیگران اصلی مشاغل خانگی و خرد هستند

  • کد خبر : 2424
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی، حامی کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی است، گفت: زنان بازیگران اصلی مشاغل خانگی و خرد هستند و زمانی که این عرصه پویاتر شود، نقش زنان هم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش زنان دیپلماسی ، قاسم‌پور نماینده شهر تهران در مجلس شورای اسلامی در خلال بازدید و نشست با مدیران و مسئولان رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی با بیان اینکه برگزاری رویداد کارآفرینی زنان اتفاق بسیار بزرگی است، اظهار کرد: اتفاقی که در دوره گذشته مدیریت اسبق شهری پیگیری می‌شد، امروز به همت شورای اسلامی دوره ششم و شهرداری تهران مجدد احیا شده و ما شاهد این هستیم که جشنواره زنان و تولید ملی با تفاوت‌هایی در حال برگزاری است.

وی افزود: این رویداد زنجیره مهمی از پروسه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین است و می‌تواند باعث تقویت بازاریابی شود.

نماینده شهر تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداری تهران همت زیادی در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دارد و امیدواریم که بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشند.

قاسم‌پور ادامه داد: الگویی که شهرداری تهران‌ در حوزه زنان سرپرست در نظر گرفته را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این الگو بسیار کامل اجرا شده و امیدواریم که هم‌اکنون که مجلس، دولت و شهرداری با هم اهتمام دارند بتوانیم این الگو را جامع‌تر کنیم تا موضوع توانمندسازی زنان با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه موضوع کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی، پیشران اقتصاد آینده مسئله مهمی است، گفت: بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب می‌بینیم که زنان در بستر انقلاب توانمند و کارآفرین شدند. این زنان به دنبال ایفای نقش‌های خانوادگی و خانگی در کنار هم هستند به همین دلیل توجه به کسب و کارهای خانگی و خانوادگی بسیار جدی است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فضای مجازی و اقتصاد فناورانه فرصت خوبی را فراهم‌ کرده تا زنان توانمند بتوانند نسبت به رشد و ارتقاء مشاغل خانگی اقدام‌کنند. مشاغل خانگی هم اکنون بخش متناوبی از اقتصاد را پوشش می‌دهد و امیدواریم با بتوانیم با رویکرد جدید موانع و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کنیم.

قاسم‌پور یادآور شد: مجلس در حوزه تسهیل صدور مجوزها ورود پیدا کرده و این موضوع به صورت جدی در بحث قانونگذاری مورد توجه قرار گرفته است. قانون تسهیل صدور مجوزها در مجلس مصوب شده و در فرآیند تأیید شورای نگهبان است. وزارت اقتصاد هم‌ نسبت به این موضوع اهتمام ویژه دارد و پیگیر این موضوع است‌.

وی تاکید کرد: موضوع بیمه و مالیات مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد مسائلی است که روی میز گفت‌وگو است تا این بحث‌ها هم سامان پیدا کند. کسب و کارهای خرد نسبت به اقتصاد بزرگتر باید طراحی شود که این هم بسیار موضوع جدی است. برای اولین بار بحث توجه به اقتصاد محلی و خرد در دست بررسی است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زنان بازیگران اصلی مشاغل خانگی و خرد هستند و زمانی که این عرصه پویاتر شود، نقش زنان هم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در عرصه مشاغل خرد یکی از چالش‌ها می‌تواند حدی از ارتباطات اجتماعی را محدود کند اما معتقدم رویداد زنان و تولید ملی و اتفاقات مشابه می‌تواند چالش‌ها را مدیریت کند. مجلس حامی کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.