• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
6

زنان زن ستیز و مرد ذلیل مذهبیون تندرو

  • کد خبر : 8149
زنان زن ستیز و مرد ذلیل مذهبیون تندرو
در نگاه این طیف از مذهبیون اعم از زن و مرد هر خطای مرد عامل اصلی اش خطای زن است .به عبارتی همان تفکری که سالها زن را شیطان و عامل اصلی رانده شدن آدم از بهشت تبلیغ کرد.

مریم اشرفی گودرزی  از حامیان آقای سعید جلیلی  که در  صفحات شخصی خودش را طلبه، محقق، مدرس، فعال سیاسی و فرهنگی معرفی کرده است. اخیراً در یک مناظره انتخاباتی به هواداری سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شرکت کرده، که در فضای مجازی  بسیار خبرساز شده است. اظهارات عجیب  او مورد نقد طیف‌ها و رویکرد‌های مختلف قرار گرفت. او در مناظره انتخاباتی  اظهار کرد : «اگر بدون حجاب آمدی بیرون و مورد تعرض قرار گرفتی، خودت مقصری». این جمله مورد خشم بسیار ی ار مخاطبان قرار گرفت ،  اگرچه این استدالال غالب گروهای تند رو ی فکری  مذهبی در رابطه با موضوع حجاب است که متاسفانه از زبان زنان ، زن ستیز و مرد ذلیل  این گروه نیز زیاد شنیده می شود.

او گفته است: «من یکبار در جمع دختران عزیز گفتم دختر نازنینم اگر به خودت حق میدهی که بدون حجاب و محرک وارد فضای اجتماع شوی و با پسری که دارای غریضه است و خدا این را داده است که اگر نبود اصلا ازدواج شکل نمیگرفت؛ اگر آمد سمت تو و به تو تعرض کرد، توقع نداشته باش که کسی مانعت شود. تو خواستی آزاد باشی و او هم میخواهد آزاد باشد. بعد ببینید چه جامعه‌ای میشود. آیا این خودخواهی نیست که منِ زن بگویم می‌خواهم آزاد باشم و آن مردی که تحریکش کردم نباشد. نمی‌توانیم بگوییم چشم‌هایتان رو ببندد و به جامعه بیاید. اگر هم که واکنش جسمی و روحی نداشته باشد، بیمار است.»

در نگاه این طیف از مذهبیون اعم از زن و مرد هر خطای مرد عامل اصلی اش خطای زن است .به عبارتی همان تفکری که سالها زن را شیطان و عامل اصلی رانده شدن آدم از بهشت تبلیغ کرد.

این گروه از مذهبیون حتی در رابطه با خشونت علیه زنان  چه در جامعه و چه در خانه نیز اکثرا بر این عقیده هستند که زنان نباید کاری کنند که زمینه خشونت به آنها ایجاد شود. و غالبا در جلسات دینی بانوان این فرهنگ را ترویج می کنند.

در هر صورت  با این  نوع نگاه و تفسیر   هر عمل خلاف از  جرائم کوچک تا بزرگ  که در جامعه شکل بگیرد ، مقصرش طرف مقابل است.  بطور مثال تمام کسانی که مورد غارت قرار می گیرند خودشان مقصر هستم ، چرا که افرادی در جامعه وجود دارند که یا بدلیل فقر وگرسنگی و یا زیاده خواهی   با دیدن  دارایی و رفاه دیگران تحریک می شوند و لذا هر گونه تعدی و تجاوز آنان به این افراد  مشکل خودشان است که زمینه تعدی را بوجود آورده اند.

 

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=8149

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.