• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

طرح انگلیس در جلوگیری از خشونت علیه زنان در فضای مجازی

  • کد خبر : 5265
طرح انگلیس در جلوگیری از خشونت علیه زنان در فضای مجازی
اصلاحیه لایحه ایمنی آنلاین که اخیرا در انگلیس ارائه شده است می‌گوید پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی ملزم به پیروی از دستورالعمل‌های نظارتی برای محافظت از زنان و دختران در برابر سوءاستفاده‌های آنلاین هستند.

به گزارش گاردین، این تغییر پیشنهادی، ناظر ارتباطات را ملزم می‌کند تا آیین‌نامه‌ای برای جلوگیری از خشونت علیه زنان و دختران صادر کند که پلتفرم‌های اجتماعی باید هنگام اجرای وظایف خود تحت این لایحه از آن پیروی کنند.

هدف از این اصلاحیه این است که پلتفرم‌ها در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن کاربران زن فکر کنند. چیزی که در حال حاضر وجود ندارد. نمونه‌ای از آیین‌نامه عملی که توسط گروه‌هایی ازجمله Carnegie UK، Refuge و NSPCC پشتیبانی می‌شود، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا ارزیابی خطراتی را که طراحی خدمات آنها ممکن است منجر به آسیب علیه زنان و دختران شود، انجام دهد.

یکی از نویسندگان این سند، پروفسور لورنا وودز در دانشگاه اسکس گفت که این اصلاحیه مثل ایمن کردن خیابان‌ها برای پیاده‌روی در شب است. این قانون، شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا به‌طور فعال با محتوا و رفتارهای غیرقانونی از قبیل تعقیب سایبری و هرز نگاری انتقام‌جویانه، مقابله کنند. همچنین این طرح از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های موجود در فضای مجازی می‌خواهد تا به کاربران این امکان را بدهند که از دیدن محتواهای ضدزن انصراف دهند.
اگر یک پلتفرم، سوءاستفاده زن‌ستیزانه را ممنوع کند، انتظار می‌رود که قوانین را هم اجرا کند. نقض این قانون با تهدید جریمه ۱۰درصد از گردش مالی پلتفرم‌ها همراه خواهد بود.

یکی از نویسندگان این سند گفت: ما متعهد به مقابله با سوءاستفاده آنلاین و خشونت علیه زنان و دختران هستیم. در لایحه ایمنی آنلاین، ما مقابله فعالانه با مضرترین محتوای غیرقانونی را که به‌طور نامتناسبی زنان و دختران را هدف قرار می‌دهد، برای پلتفرم‌ها در اولویت قرار داده‌ایم.

قرار است زنان همچنین از ابزارهای جدیدی بهره‌مند شوند که به واسطه آن کنترل بیشتری بر آنچه در رسانه‌های اجتماعی می‌بینند، ازجمله محتوای توهین‌آمیز یا برانگیختن نفرت براساس جنسیت، داشته باشند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.