• امروز : یکشنبه - ۲۶ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 14 April - 2024
3

مرکز جامع سلامت زنان خوزستان راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 3423
مرکز جامع سلامت زنان خوزستان راه‌اندازی می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تلاش برای راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز خبر داد.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده که امروز (۳۱ خردادماه) برگزار شد، در خصوص طرح راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان اظهار کرد: ایده راه‌اندازی بیمارستان جامع سلامت زنان جدید نیست و در برخی استان‌ها اجرا شده است اما ایده ایجاد جزئی از بیمارستان کامل با همه تخصص‌ها و فوق تخصص‌ها می‌تواند ایده نویی باشد که حتی کاربری بیشتری از بیمارستان اختصاصی و جدا داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیمارستان امام(ره) اهواز محل ارجاع بیماران صعب‌العلاج در رشته‌های مختلف به ویژه زنان و نوزادان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به فعالیت حدود ۵۰ بیمارستان در خوزستان، بیان کرد: زنان باردار و نوزادان در معرض خطر شهرهای مختلف در صورت لزوم به بیمارستان امام (ره) اهواز ارجاع می‌شوند. با این حال، ظرفیت موجود بیمارستان امام(ره) مناسب نیست و در ارائه خدمات کیفی و کمی دچار مشکل شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۸۰ تخت نوزادان در بیمارستان امام(ره) وجود دارد اما همچنان ارجاع نوزادان به این بیمارستان انجام می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود مرکز جامع سلامت زنان راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه دکتر احمدرضا مقتدی رئیس بیمارستان امام (ره) اهواز نیز گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز یکی از دو بیمارستان اصلی خوزستان است که خدمات کارشناسی تا فوق تخصصی را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به کمبود تخت در این بیمارستان گفت: در حال حاضر ورودی به بیمارستان امام(ره) بیش از ظرفیت آن است به گونه‌ای که برخی از زنان و نوزادان در راهروها بستری می‌شوند. نمی‌توانیم به بیماری نه بگوییم زیرا اگر بیماری که از دیگر مناطق استان خوزستان به این بیمارستان مراجعه کند و نه بشنود، باید برای درمان از استان خارج شود.

مقتدی افزود: بخش زنان بیمارستان امام(ره) اهواز تنها بخش فوق تخصصی مرکز ارجاع مادران پرخطر و زنان نازا است و ظرفیت فعلی کشش این بیماران را ندارد و این وضعیت با سیاست‌های کلی نظام در خصوص تکثیر نسل نیز مغایرت دارد.

وی عنوان کرد: بنابراین پیشنهاد می‌شود مرکز جامع زایمان، درمان بانوان و نوزادان راه‌اندازی شود. در بسیاری از استان‌ها بیمارستان مستقل زنان وجود دارد اما خوزستان فاقد چنین مرکزی است و این موضوع زیبنده این استان نیست.

رئیس بیمارستان امام(ره) اهواز با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های راه‌اندازی مرکز جامع سلامت زنان گفت: اگر مرکز جامع سلامت بانوان راه‌اندزای شود، مرکز خاصی برای انجام همه امور مربوط به سلامت زنان خواهد بود.

مقتدی با اشاره به وضعیت نرخ باروری بیان کرد: در سال ۵۷ نرخ باروری زوجین در ایران ۷ فرزند بود که در سال ۹۸ این رقم به ۱.۷۴ فرزند رسیده و این مساله، بسیار خطرناک و با پیری جمعیت همراه است زیرا باید به ازای هر زوج ۲.۱ فرزند به دنیا بیاید تا از پیری جمعیت جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سالانه ۷ هزار زایمان و ۸ هزار و ۲۰۰ مورد بستری در بخش زنان و زایمان این بیمارستان داریم.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.