• امروز : جمعه - ۳ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 22 March - 2024
5
آیت الله مسعودی خمینی:

مسئولان ستاد امر به معروف حق ندارند، دستور اخراج زنان بدحجاب را بدهند

  • کد خبر : 3390
مسئولان ستاد امر به معروف حق ندارند، دستور اخراج زنان بدحجاب را بدهند
مسعودی خمینی درباره اینکه چرا برخی از مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر موضوع اخراج کارکنان بدحجاب را از دستگاه‌های مختلف مطرح می‌کنند، بیان داشت: این تفکر و برخورد بسیار نامناسب است و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

به گزارش زنان دیپلماسی به نقل از دیده بان ایران، یک استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد شدید از افرادی که به صورت خودسر با پدیده بدحجابی در جامعه برخورد می‌کنند، تأکید می‌کند؛ هیچ فرد و یا گروهی حق ندارد به بهانه تذکر حجاب، به بانوان کشور تعرض کند.

او می‌گوید؛ هرچند که با بانوان وظیفه دارند حدود شرعی حجاب در جامعه اسلامی را رعایت کنند، اما حتی مسئولان اجرایی نیز نمی‌توانند به بهانه مقابله با بدحجابی برای بانوان جامعه محدودیت ایجاد کنند.

برخورد قهری با افراد بد حجاب ممنوع است
آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص نوع برخورد با افراد بدحجاب در جامعه، اظهار داشت: کسانی که قصد تذکر به افراد بدحجاب را دارند نباید از شیوه برخورد ثابت، و خدای نکرده قهری با تمامی مخاطبان خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: گاهی لازم است با یک دختر خانم جوان که از نظر حجاب در وضعیت نامناسبی قرار دارد با زبان نرم و در یک پیشنهاد برای حفظ حجاب صحبت کرد و هیچگونه اجباری در کلام برای فرد موردنظر ایجاد نکرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از برخی رفتارها در قبال افراد بد حجاب، عنوان داشت: متاسفانه برخی افراد با زبان تند با خانم‌هایی که وضعیت حجاب مناسب ندارند صحبت می‌کنند که این کار به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

مسعودی خمینی تأکید کرد: باید در موضوع «امر به معروف» از مسیر مهربانی و با زبان نرم وارد شد، زیرا این نوع برخورد در مخاطب سخن ما تاثیر بسیار بهتری می‌گذارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اسلام مخالف برخورد نامناسب در موضوع امر به معروف است و افراد باید همواره با رأفت و مهربانی و از طریق کلمات محبت آمیز با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند.

واکنش شدید به اظهارات یکی از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر
مسعودی خمینی در پاسخ به این پرسش خبرنگار دیده بان ایران که چرا برخی از مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر موضوع اخراج کارکنان بدحجاب را از دستگاه‌های مختلف مطرح می‌کنند، بیان داشت: این تفکر و برخورد بسیار نامناسب است و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: مواردی که از سوی برخی افراد برای اخراج افراد «بد حجاب» از محل کار مطرح می‌شود کاملا مغایر با اسلام است. تعلیمات دین اسلام تأکید دارد که با افراد باید بر اساس مقام انسانی آنها برخورد شود و در این مسیر نباید زبان تند و یا رفتارهای قهری شکل بگیرد.

این استاد حوزه علمیه با یادآوری حدود شرعی حجاب برای بانوان در جامعه، خاطرنشان کرد: بانوان باید توجه کنند که بر اساس شریعت اسلام لازم است مو و اندام آنها پوشیده باشد.

وی تأکید کرد: نباید بانوان به نوعی لباس بپوشند و یا آرایش کنند که موجب ایجاد گناه در بین جوانان جامعه شوند.

خانم‌های چادری با آرایش غلیظ در جامعه خودنمایی نکنند
مسعودی خمینی با انتقاد شدید از شکل‌گیری موج «حجاب استایل‌ها» در فضای مجازی، اظهار داشت: اقداماتی که برخی از بانوان به نام حجاب استایل در فضای مجازی انجام می‌دهند، مصداق بارز «وهن چادر» است.

این استاد حوزه علمیه گفت: خانم‌هایی که به بهانه حجاب استایل اقدام به آرایش و خودنمایی می‌کنند باید متوجه باشند که برخی از جنایات و درگیری در جامعه به دلیل تحریک آنی افراد شکل می‌گیرد.

مردان جامعه باید عفت عمومی را حفظ کنند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از رفتار برخی مردان در جامعه، به دیده بان ایران گفت: مردان علاوه بر اینکه باید نگاه خود را در جامعه حفظ کنند و از ایجاد مزاحمت برای بانوان پرهیز کنند، لازم است از برخی اعمال که مختص بانوان است نیز دوری کنند.

مسعودی خمینی در پایان گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی آقایان اقدام به آرایش زنانه می‌کنند و با برداشتن ابروهای خود و برخی اقدامات دیگر اعمالی را انجام می‌دهند که شایسته شخصیت یک آقا نیست.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3390

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.