• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

نماینده مجلس : اعطای تسهیلات ازدواج به خانم‌های متأهل بالای ۱۵ سال ، مشکلی ندارد

  • کد خبر : 3031
نماینده مجلس : اعطای تسهیلات ازدواج به خانم‌های متأهل بالای ۱۵ سال ، مشکلی ندارد
در حالیکه کودک همسری بشدت محل سوال است ٬نماینده مجلس با اعلام اعطای وام ازدواج برای دختران پانزده تا هیجده سال ٬ چه چیز را ترویج می کند؟ اگر پانزده سن قانونی وتشخیص برای تشکیل یک خانواده است ٬ چرا در بسیاری از امور هیچده سالگی سن قانونی و تشخیص محسوب میشود؟

امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون خانم‌ها از سن ۱۵ سالگی به بعد می‌توانند ازدواج کنند و مشکلی نیز برای بهره‌مندی از تسهیلات ازدواج برای آنها وجود ندارد.

وی افزود: طبق پیگیری‌های صورت گرفته در اجرای قانون جوانی جمعیت، خانم‌هایی که بین سن ۱۵ تا ۱۸ سالگی ازدواج کرده‌اند هیچ مشکل و محدودیتی از لحاظ دریافت تسهیلات ازدواج ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت برای حمایت از فرزندآوری تسهیلاتی را در نظر گرفت و در قانون بودجه نیز وام ۱۲۰ میلیونی ازدواج برای خانم‌های زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵ سال به میزان ۱۵۰ میلیون تومان است.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: همان طور که عنوان شد در مورد خانم‌هایی که بین ۱۵ تا ۱۸ سال سن داشته و متأهل هستند هیچ محدودیتی برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده برای ازدواج وجود ندارد.

اظهارات اینچنینی اگرچه خبر از تسهیلات میدهد ٬ اما به نوعی نیر مشروعیت بخشی به ازدواج  تحمیلی و اجباری دختران در  خانواده های  فقیر اقتصادی و فرهنگی است. یک دختر پانزده ساله که در اوج سنین رشد و بلوغ است ٬ چگونه قادر به مدیریت یک خانواده است؟ آیا صرف بلوغ جسمی که حتی بسیاری از دختران در این سن هنوز بلوغ جسمی را نیز دارا نیستند٬یک دختر باید خانم خطاب شود تا از بار مفهوم کودک همسری کاهسته شود؟( اشاره به اظهارات نماینده) .

در حالیکه کودک همسری بشدت محل سوال است ٬نماینده مجلس با اعلام اعطای وام ازدواج برای دختران پانزده تا هیجده سال ٬ چه چیز را ترویج می کند؟ اگر پانزده سن قانونی و تشخیص برای تشکیل یک خانواده است ٬ چرا در بسیاری از امور هیچده سالگی سن قانونی و تشخیص محسوب میشود؟ این تناقضات  قانونی تا کی باید بی پاسخ بماند و در موارد مختلف مشکلاتی را گربانگیر جامعه کند؟

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=3031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.