• امروز : شنبه - ۴ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - رمضان - 1445
  • برابر با : Saturday - 23 March - 2024
1

وعده های فمینیستی مکرون و لوپن به زنان فرانسه

  • کد خبر : 2772
اقتصادنیوز: لوپن قول داده که در برابر هر کس که زنان را تهدید کند، بایستد. مکرون نیز وعده داده که کارزار برای تساوی جنسیتی را به عنوان یک اصل در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود قرار دهد.

به گزارش زنان دیپلماسی به نقل از ایرنا، مارین لوپن و امانوئل مکرون نامزدهای دومین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است در چهارم اردیبهشت برگزار شود، قول های فمینیستی برای جذب آرای رای دهندگان زن کشورشان داده اند که از نظر بسیاری از ناظران، پشتوانه اجرایی ندارند.

تارنمای انگلیسی زبان فرانس ۲۴ گزارش داد، لوپن قول داده که در برابر هر کس که زنان را تهدید کند، بایستد. مکرون نیز وعده داده که کارزار برای تساوی جنسیتی را به عنوان یک اصل در دوره دوم ریاست جمهوری خود قرار دهد.

مکرون در دور نخست انتخابات با کسب ۲۷.۶ درصد آرا در جایگاه نخست ایستاد و لوپن نیز ۲۳.۴۱ درصد آرا را از آن خود کرد تا بار دیگر موازنه قدرت در این کشور به رقابت هواداران طیف میانه‌روها و راست افراطی فرانسه بستگی یابد؛ رقابتی که آخرین مرحله آن برای ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است.

در هنگام برگزاری کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، یکی از سازمان های عمده هوادار حقوق بانوان در این کشور به سنجش و ارزیابی پیشنهادها و برنامه های نامزدها برای احیا و احقاق حقوق زنان پرداخت که شامل برنامه های اعلام شده نامزدها، بیانیه ها و پیشینه آنها می شود.

فابین الخوری سخنگوی سازمان “اوزه لفمینیسم”، برنامه لو پن رهبر حزب “مجمع ملی” را زن ستیزانه خوانده که هیچ پیشنهاد و برنامه دارای چارچوب محکمی برای پیگیری خشونت علیه زنان و یا تساوی دستمزدهایشان با مردان ندارد و تنها از دیدگاه نژادپرستانه در باره حقوق زنان سخن می گوید و از آنها برای حمله به بیگانگان بهره برداری می کند.

الخوری افزود: با اینکه او در مطالب تبلیغاتی که برای رای دهندگان می فرستد، بسیار از زنان یاد کرده، اما در برنامه کاری اش یا کتابچه های موضوعی موجود در تارنمای کارزار او، اشاره ای به بانوان نشده و تنها در کتابچه خانواده ۲ بار به عنوان مادر در تولد و در بخش مادرخواندگی، به نقش بانوان پرداخته شده است.

به گفته الخوری؛ لوپن به میزان زیاد در باره مبارزه با آزار سخن گفته، اما به صراحت در باره تجاوز جنسی سخنی نگفته است. او به ندرت در باره خشونت علیه زنان سخن گفته و ترجیح داده که این خشونت ها را به بیگانگان نسبت دهد.

الخوری درباره مکرون گفت که او وعده های نادرست بسیاری داده که با منابع پیگیری و اجرا نشده است.

لوپن رهبر حزب راست افراطی “مجمع ملی” بارها بر تمایل خود برای ممنوعیت کامل پوشیدن حجاب در فضاهای عمومی فرانسه در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرده است.

آمار دقیقی از تعداد مسلمانان فرانسه وجود ندارد اما جمعیت این اقلیت مذهبی بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این کشور اروپایی برآورد می‌شود. به این ترتیب مسلمانان که پس از مسیحیان پرتعدادترین پیروان یک مذهب در فرانسه محسوب می‌شوند، دست کم هشت درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

لوپن با تاکید بر ضرورت مبارزه با اسلام‌گرایی افراطی اعلام کرده است در صورت پیروزی در انتخابات، داشتن حجاب را در اماکن عمومی ممنوع می کند. او هیچ تمایزی بین حجاب ساده (حجاب اسلامی پوشاننده مو)، نقاب یا برقع (اشکال مختلف حجاب کامل) قائل نشده است؛ بنابراین به طور مشخص، پوشیدن آن دیگر در خیابان، مغازه‌ها، رستوران‌ها، وسایل نقلیه عمومی (اما نه در خانه شخصی یا برای مثال در مسجد) قانونی نخواهد بود.

این نامزد عوام گرا معتقد است که حجاب یک لباس اسلامی است و به گفته وی حجاب لباس یک ایدئولوژی است و نه یک مذهب.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2772

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.