• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

چند نکته کلیدی برای رابطه صمیمی

  • کد خبر : 1435

توهین و تحقیر ،توهین و تحقیر ٬ بیشتر پس از عیب جویی اتفاق می افتد. عیب جویی می تواند به گفته های تحقیرآمیز به طرف همسر کشیده شود. چند نمونه از این اهانت ها و تحقیرها زمانی است که شخص از طعنه، بدبینی، فریاد زدن، چشم غره رفتن، تمسخر کردن و یا بیان تند استفاده […]

توهین و تحقیر

،توهین و تحقیر ٬ بیشتر پس از عیب جویی اتفاق می افتد. عیب جویی می تواند به گفته های تحقیرآمیز به طرف همسر کشیده شود. چند نمونه از این اهانت ها و تحقیرها زمانی است که شخص از طعنه، بدبینی، فریاد زدن، چشم غره رفتن، تمسخر کردن و یا بیان تند استفاده می کند. تحقیر بدترین نوع واکنش منفی از بین این چهار تعامل است، زیرا نفرت را نسبت به طرف مقابل نشان می دهد.

شریک زندگی‌تان دیگر برای حفظ زندگی سعی نمی‌کند

زندگی متأهلی پر از مساله و انواع مشکلات است. طبق نظر آلیسا بومن، نویسنده کتاب «پروژه‌ای با نام خوشبختی برای همیشه»، زن و شوهر هر دو برای حل مشکل باید احساس مسئولیت کنند، نه اینکه بار مشکل تنها روی دوش یک نفر باشد. نباید تنها مرد یا زن به‌دنبال راه‌ کار برای حل کردن مشکل باشد، زیرا با این راه به جایی نخواهند رسید.سالیوان هم با این گفته موافق است. به‌نظر او: «وقتی همسرتان در برابر مشکلات احساس مسئولیت نکند، طبیعی است که حس کمبود کنید.» از مسائل و مشکلات بزرگ گرفته تا گفت‌وگوهای روزانه، زن و شوهر باید با یکدیگر صحبت کنند.

فروتنی در معذرت خواهی

اگر آن قدر متواضع نیستید که از طرف مقابل تان عذرخواهی کنید به معنای آن است که نمی خواهید به واکنش هایی که پیش میآید ٬ پایان دهید و قطعا به دنبال آرامش نیستید. . عذر خواهی همانند آبی بروی آتش است ٬ البته به شرط انتخاب زمان مناسب ..کسی که عذر خواه رفتار اشتباه خود نیست ٬ در واقع این زیگنال را میدهد که او کامل است و بی عیب ونقص. اگرچه عدم توانایی در عذرخواهی به نوعی به تکبر و خود پسندی نیز ربط پیدا می کند. ٬ پس اگر از رفتاری که موجب آزار دیگری میشود ٬ عذ رخواهی نمیکند ٬ نیازمند یک رفتار درمانی جدی هستید.

مثل یک فرد مجرد زندگی می کنید، نه یک فرد متاهل

زندگی مجردی می تواند عالی باشد زیرا نسبت به دیگران وظایف کمتری دارید با این حال، اگر شما متاهل هستید و هنوز هم مانند زمان مجردی زندگی می کنید، این یک زنگ خطر برای زندگیتان است چون زندگی متاهلی یعنی یک رابطه دو طرفه که وظایف و حس تعهد متقابل را مطلبد .

شما همیشه در تلفن خود غرق شده اید

اعتیاد به تلفن امکان دارد به اندازه اعتیاد به مواد مخدر پرخطر به نظر نیاید، ولی می تواند زندگی مشترک یک زوج را به فنا بکشاند. سوزان وینسنگ، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری، در این باره می گوید: “ما بسیار حساس هستیم، به ویژه در باره روابط عاشقانه و در مورد اولویت بندی های خود در زندگی فردی.این بسیار مهم است که به جای دقت به یک شیء بی جان به همسرتان بیشتر دقت کنید.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.