• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

۶۲ درصد بانوان مددجو ساکن شهرند

  • کد خبر : 1677
۶۲ درصد بانوان مددجو ساکن شهرند
مشاور امور بانوان کمیته امداد با اشاره به فعالیت ۸۲۳ مرکز نیکوکاری با مدیریت بانوان در سطح کشور گفت: به منظور هم‌افزایی اقدامات نیکوکارانه، شبکه بانوان خیر و نیکوکار تشکیل می‌شود.

لاله افتخاری با تبریک ایام‌الله دهه فجر افزود: کمیته امداد از نخستین دستگاه‌هایی است که پس از انقلاب با دستور امام راحل (ره) تشکیل شد و در بیش از چهار دهه فعالیت، خدمات موثری برای کمک به محرومان انجام داده است.

وی به فعالیت‌های متنوع این نهاد در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، مسکن و … اشاره و اظهار کرد: اقدامات کمیته امداد در حوزه بانوان، مبتنی بر سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه کشور، اساسنامه کمیته امداد و برنامه پنج‌ساله این نهاد است.

مشاور امور بانوان کمیته امداد با بیان اینکه یک میلیون و ۲۹۷ هزار نفر زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، تاکید کرد: در مجموع ۶۳ درصد جامعه هدف کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند که این رقم در برخی استان‌ها مانند تهران به ۸۰ درصد نیز می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه ۶۲ درصد بانوان مددجو ساکن شهرها و مابقی روستایی و عشایری هستند، خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد زنان سرپرست خانوار مددجو، مستاجر هستند که اولویت کمیته امداد در حوزه مسکن، تامین سرپناه برای این افراد است.

مشاور امور بانوان کمیته امداد، بی‌اطلاعی و عدم آگاهی زنان از روندهای حقوقی را از چالش‌های این حوزه دانست و ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار مشاوره حقوقی به زنان تحت حمایت ارائه شده و ۲۱۷۳ مورد وکالت رایگان برای این جامعه هدف انجام شده است.

افتخاری از تکمیل شورای قرآن و عترت همزمان با دهه فجر در کمیته امداد خبر داد و اضافه کرد: تشکیل هیات اندیشه‌ورز بانوان از دیگر اقدامات این نهاد در جهت توسعه مشارکت بانوان در روندهای تصمیم‌گیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی بر ضرورت تقویت فرهنگ کار و روحیه خودباوری در زنان و دختران مددجو تاکید کرد و گفت: معرفی زنان سرپرست خانوار خودکفا و ارائه محصولات آنان در نمایشگاه ملی و بین‌المللی از جمله فعالیت‌ها برای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای آنان به شمار می‌رود.

مشاور امور بانوان کمیته امداد از فعالیت ۸۲۳ مرکز نیکوکاری بانوان در سطح کشور خبر داد و گفت: تشکیل شبکه بانوان خیر و نیکوکار و همچنین راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی بانوان در دستگاه‌های اجرایی، می‌تواند به انسجام و هم‌افزایی فعالیت‌های خیرخواهانه زنان و رفع موازی‌کاری‌ها در این حوزه کمک کند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.