• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3

رشد ۱۳ درصدی اهدای خون زنان در خراسان جنوبی

  • کد خبر : 6311
رشد ۱۳ درصدی اهدای خون زنان در خراسان جنوبی
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال، اهدای خون ۱۰.۵ درصد و اهدای خون زنان ۱۳.۷ درصد رشد داشته است.

کامبیز مهدی زاده  اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۰ هزار و ۷۸ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده‌اند که از این تعداد۸۴۶۱ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۴۶ نفر زن و ۷۹۱۵ نفر از آقایان بوده‌اند، بیان کرد: همچنین ۴۹۰۹ نفر اهداکننده مستمر و ۱۲۰۰ نفر اهداکننده بار اول بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳۵۱ نفر نیز اهداکننده باسابقه بوده‌اند، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۷۶۵۱ نفر اهدای خون داشته‌اند که از این تعداد ۴۸۹۰ نفر از خانم‌ها و ۷۱۷۱ نفر از آقایان بوده‌اند.

مهدی زاده ادامه داد: همچنین ۴۴۵۸ نفر اهداکننده مستمر و ۱۱۳۷ نفر اهداکننده بار اول و ۲۰۴۰ تفر اهداکننده باسابقه بوده‌اند.

وی از رشد ۱۰.۵ درصدی اهدای خون در استان خبر داد و افزود: اهدای خون زنان در چهار ماهه نخست امسال ۱۳.۷ درصد رشد داشته و امیدواریم مشارکت زنان در امر اهدای خون به همین صورت ادامه داشته باشد.

مهدی زاده همچنین از برگزاری پویش “مهر سرخ” در دهه اول محرم خبرداد و گفت: از ابتدای ماه محرم تا نهم مرداد “روز ملی اهدای خون “پنجمین دوره پویش اهدای خون “مهر سرخ” درمراکز خونگیری استان اجرا می‌شود و در کنار آن پویش نذر خون تاپایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.