• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
3

۵۲۵ مرکز مشاوره ازدواج در سراسر کشور

  • کد خبر : 5957
۵۲۵ مرکز مشاوره ازدواج در سراسر کشور

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان بیان داشت: در حال حاضر ۵۲۵ مرکز مشاوره در سراسر کشور دارای مجوز از وزارت ورزش است که بیش از ۲۵۰۰ مشاور در این مراکز فعالیت می‌کنند. به طور میانگین تمام مراکز استان‌ها ۵ مرکز مشاوره دارند. در تأسیس مراکز مشاوره در شهرستان‌های محروم در سال ۱۴۰۱ رشد […]

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان بیان داشت: در حال حاضر ۵۲۵ مرکز مشاوره در سراسر کشور دارای مجوز از وزارت ورزش است که بیش از ۲۵۰۰ مشاور در این مراکز فعالیت می‌کنند. به طور میانگین تمام مراکز استان‌ها ۵ مرکز مشاوره دارند. در تأسیس مراکز مشاوره در شهرستان‌های محروم در سال ۱۴۰۱ رشد خوبی داشتیم. در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته در یک سال ۱۸۵ مجوز مرکز مشاوره صادر شد که در ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. سال ۱۴۰۱ رشد خوبی را در این راستا شاهد بودیم و الان از طریق درگاه ملی مجوزها این مجوز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حجت ااسلام متقی‌فر با بیان اینکه حدوداً در ۵۰ تا ۶۰ شهرستان هنوز هیچ مرکز مشاوره‌ای نداریم، افزود: اینها شهرهای خیلی کوچک هستند که مرکز مشاوره در آنها نیست. امسال در بودجه ۱۴۰۲ موضوع خدمت مشاوره رایگان پیش بینی شده است و کسانی که توانایی پرداخت حق الزحمه مشاوره را ندارند می‌توانند به واسطه معرفی از سوی ادارات کل وزارت ورزش و جوانان سه جلسه مشاوره رایگان داشته باشند.

فعالیت ۵۵ مرکز انتخاب همسر در کشور

حجت الاسلام متقی فر در پاسخ به پرسشی در مورد مراکز همسریابی گفت: الان ۵۵ مرکز دارای مجوزند و بر اساس قانون جوانی جمعیت از دی ۱۴۰۱ مجوز «مراکز فعال در انتخاب همسر» توسط سازمان تبلیغات اسلامی ارائه و صدور مجوز توسط وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود. غیر از این مراکز هیچ مرکزی اجازه فعالیت ندارد.

توقف رشد طلاق در کشور

وی در مورد آمار ازدواج گفت: ۵۷۱ هزار و ۹۰۸ ازدواج در ۱۴۰۰ داشته‌ایم ولی در سال ۱۴۰۱ به ۵۲۳ هزار و ۷۸۶ رسیده که کاهش ۳ درصدی داشته است

همچنین در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۴ هزار و ۴۸۶ واقعه طلاق و در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۴ و ۲۹۴ مورد طلاق را داشته‌ایم که توقف رشد طلاق بوده است.

وی گفت: دو خبر خوب گره گشا جهت تسهیل ازدواج بزودی ان شاالله اعلام می‌شود و امروز هم رونمایی پوستر ازدواج را خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.