• امروز : دوشنبه - ۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
2

دیپلماسی زنان و روزی به این نام

  • کد خبر : 5753
دیپلماسی زنان و روزی به این نام
بدون رای گیری تصویب شد ٬ قطعنامه ای برای افزایش حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری و ادامه تلاش‌های سازمان ملل متحد برای ارتقاء جایگاه زنان

روز بین المللی زنان در دیپلماسی

☸️ در راستای افزایش حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری و ادامه تلاش‌هایی که از سازمان ملل متحد برای ارتقاء جایگاه زنان صورت گرفته در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، با معرفی ۴ کشور از جمله مالدیو، اریتره، لبنان، آفریقای جنوبی و همبانی‌گری ۱۳۰ کشور دیگر پیش‌نویس قطعنامهA/76/L.66 را برای تصویب “روز بین‌المللی زنان در دیپلماسی” را به نشست ۷۶ مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دادند.

✴️ این قطعنامه سهم مهمی را برای زنان در دیپلماسی، علی‌رغم حضور ناکافی آنان در این عرصه به رسمیت شناخت.

✳️ قطعنامه مذکور از تلاش‌های سازمان ملل متحد در راستای توسعه تساوی برابری جنسیتی استقبال نموده و با تاکید مجدد بر اینکه مشارکت فعال زنان در شرایط برابر با مردان در تمام سطوح تصمیم‌گیری برای دستیابی به صلح، توسعه پایدار، برابری، دموکراسی و دیپلماسی ضرورت دارد روز۲۴ ژوئن (۵ اسفند ماه) را “روز جهانی زن در دیپلماسی” اعلام نمود.

☸️ این قطعنامه از همه کشورهای عضو، سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، جامعه مدنی از جمله سازمان‌های غیر دولتی، موسسات دانشگاهی، انجمن‌های زنان دیپلمات و سایر ذینفعان مربوطه دعوت نموده تا هر ساله به شیوه مناسب خود از جمله از طریق آموزش، افزایش آگاهی عمومی به منظورترویج کامل و برابر مشارکت زنان در تمامی سطوح دیپلماسی این روز را گرامی دارند.

✴️ همچنین این قطعنامه تاکید می‌کند که هزینه تمام فعالیت‌هایی که ممکن است از اجرای قطعنامه حاضر ناشی شود باید از محل مشارکت‌های داوطلبانه تامین شود.

✳️ در انتها نیز از دبیرکل درخواست می‌نمایند که قطعنامه حاضر را به اطلاع همه کشورهای عضو،سازمان‌های بین‌المللی و جامعه مدنی برای برگزاری مناسب روز جهانی زن در دیپلماسی برساند.

✔️ شایان ذکر می‌باشد این قطعنامه بدون رای‌گیری به تصویب رسیده است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5753

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.