• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

نکو داشت زهرا شجاعی

  • کد خبر : 6176
نکو داشت زهرا شجاعی

زنان دیپلماسی به نقل از نواندیش و جماران : مراسم نکوداشت زهرا شجاعی، عضو کابینه دولت اصلاحات در امور زنان و فعال سیاسی اصلاح طلب  با پیام سیدمحمد خاتمی، و حضور چهره های سرشناسی چون اسحاق جهانگیری، موسوی لاری، هادی خانیکی، حسین مرعشی، جواد امام، شهربانو امانی و… برگزار شد. آیین نکوداشت «زهرا شجاعی» با […]

زنان دیپلماسی به نقل از نواندیش و جماران : مراسم نکوداشت زهرا شجاعی، عضو کابینه دولت اصلاحات در امور زنان و فعال سیاسی اصلاح طلب  با پیام سیدمحمد خاتمی، و حضور چهره های سرشناسی چون اسحاق جهانگیری، موسوی لاری، هادی خانیکی، حسین مرعشی، جواد امام، شهربانو امانی و… برگزار شد.

آیین نکوداشت «زهرا شجاعی» با عنوان «بانوی مدیریت، سیاست و اخلاق» با قرائت پیام‌هایی از سوی «سیدمحمد خاتمی» و «عبدالله نوری» همچنین با سخنرانی «معصومه ابتکار»، «فاطمی راکعی»، «منصوره شایسته» «مینو مرتاضی‌لنگرودی»، «شهیندخت مولاوردی»، «محمدابراهیم انصاری‌‌لاری»، «اسحاق جهانگیری» و «هادی خانیکی» برگزار شد. زهرا شجاعی از فعالان زن اصلاح‌طلب است. شجاعی تجربه زیسته سیاسی طولانی داشته است؛ وی در دهه ۶۰ موسس و رئیس کمیسیون امور بانوان شورای اجتماعی در فرمانداری قم بود سپس به تهران آمد و نماینده وزارت آموزش و پرورش در شورای فرهنگی اجتماعی زنان شد و تا زمان پایان دولت خاتمی، یعنی سال ۸۴ در آنجا ماند. شجاعی در سال‌های ۶۹ تا ۷۱ رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. در اوایل دهه ۷۰ مشاور وزیر کشور و مسئول کمیسیون‌های امور بانوان این وزارتخانه نیز بود. در وزارت آموزش و پرورش از سال ۷۱ تا ۷۶ نماینده وزیر در دفتر امور زنان ریاست جمهوری شد. همچنین مشاور وزیر آموزش و پرورش و موسس و مسئول ستاد امور بانوان این وزارتخانه هم بود.

مهم‌ترین منصب او در«مرکز امور مشارکت زنان» زمانی که در دولت سازندگی مشاور وزیر کشور (عبدالله نوری) بود.او در هیات دولت در دوران اصلاحات نیز  بود و ریاست مرکز امور  مشارکت زنان ریاست جمهوی بر عهده داشت. زهرا شجاعی همچنین در دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا تدریس کرده است. اما از مهم‌ترین اتفاقات زندگی سیاسی شجاعی، کاندیداتوری وی در سال ۱۴۰۰ در انتخابات ریاست جمهوری بود. زمانی که موجی از اعتراض‌های فعالان زنان اصلاح‌طلب برای تفسیر شورای نگهبان از واژه «رجل سیاسی» در قانون اساسی مطرح شده بود، او به میدان آمد و کاندیدا شد. اگرچه در نهایت نه او و نه «اعظم طالقانی» تایید صلاحیت نشدند و پرونده این کنش اعتراضی او نیز بدون نتیجه بسته شد. زهرا شجاعی هم‌اکنون در ۶۷ سالگی زندگی خود قرار دارد. تلاش‌ها و فعالیت‌های وی در دفاع از حق و حقوق زنان و فراهم آوردن زمینه‌ای برای ورود اثرگذار آنان در اجتماع از وی شخصیتی قابل احترام در میان اصلاح‌طلبان و زنان ساخته است.

مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی (گزارش تصویری)

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.