• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

هفته‌ مد لندن، بهار و تابستان ۲۰۲۵

  • کد خبر : 8579
هفته‌ مد لندن، بهار و تابستان ۲۰۲۵

کالکشن بهار-تابستان S.S. Daley استیون استوکی-دالی (Steven Stokey-Daley)، طراح جوان و متولد لیورپول، اولین مجموعه لباس‌های زنانه‌اش را برای کالکشن بهار-تابستان ۲۰۲۵ در هفته‌ی مد لندن رونمایی کرد. این مجموعه با عنوان “بدون پیشوند، پسوند یا نقل‌قول” شامل ۲۴ لوک زنانه با الهام از سبک قرون وسطایی بود و در “آکادمی سلطنتی لندن” به نمایش […]

کالکشن بهار-تابستان S.S. Daley
استیون استوکی-دالی (Steven Stokey-Daley)، طراح جوان و متولد لیورپول، اولین مجموعه لباس‌های زنانه‌اش را برای کالکشن بهار-تابستان ۲۰۲۵ در هفته‌ی مد لندن رونمایی کرد. این مجموعه با عنوان “بدون پیشوند، پسوند یا نقل‌قول” شامل ۲۴ لوک زنانه با الهام از سبک قرون وسطایی بود و در “آکادمی سلطنتی لندن” به نمایش درآمد. مهمانان ردیف اول فشن‌شوی S.S. Daley چهره‌های مشهوری بودند؛ مانند هری استایلز که اوایل امسال به عنوان سرمایه‌گذار مالی S.S. Daley معرفی شد، آنا وینتور که عینک مخصوصش را با شالی از کمپین Harris-Walz ست کرده بود و اما کوری که لباس‌هایی از مجموعه‌ی جدید این برند را به تن داشت.

استوکی-دالی با اعتماد به نفس و درخششی خاص در روز نخست هفته‌ی مد لندن حاضر شده بود. این مجموعه تحت تأثیر زندگی هنرمند و نقاش زن بریتانیایی، گلک (Gluck)، که در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۳۰ به عنوان یک مرد شناخته می‌شد و هم‌چنین معشوقه‌اش، گل‌فروشی معروف به نام کانستنس اسپرای (Constance Spry)، طراحی شده بود. این تأثیرات به طرز خلاقانه‌ای با سبک مدرن استوکی-دالی ترکیب شده و جلوه‌ای منحصربه‌‌فرد به مجموعه بخشیده بود. گلک، که به عنوان هانا گلکستاین در خانواده‌ای ثروتمند در لاینز کوره‌چای به دنیا آمد، در ۲۱ سالگی موهایش را کوتاه کرد و به پوشیدن لباس‌های مردانه روی آورد. او نام خانوادگی‌اش را حذف کرد و به کورنوال رفت تا در کنار گروهی از دوستان هم‌فکر خود زندگی کند.

استوکی-دالی نیز با توجه به این موضوع، کلاسیک‌های انگلیسی را به شکلی زیبا ترکیب کرده بود تا مجموعه‌ای طراحی کند که به صورت هم‌زمان دنیای “زنانه” را با دامن‌های گل‌دار و کیف‌های دستی با طرح گل‌های آبی پیکسلی و دنیای “مردانه” را با کت و تاکسیدوی چین‌دار نشان دهد. وی در این باره گفت: «من در تلاشم تا پلی بسازم که زیبایی‌شناسی لباس‌های مردانه و سیاست‌های پشت آن را به لباس‌های زنانه متصل کنم.»

هفته‌ مد اوت‌ کوتور بهار و تابستان ۲۰۲۴ادامه مطلب
استوکی-دالی برای ورود به دنیای لباس‌های زنانه، به گسترش ایده‌های خود پرداخت و سعی کرد خواسته‌های زنان را در طراحی‌هایش مد نظر قرار دهد. او با تأکید بر اهمیت نظرات زنان در تیمش، از نگرانی‌های خود درباره‌ی عدم درک صحیح از زنانگی سخن گفت و هدفش این بود که به جای استفاده از کلیشه‌های رایج، طراحی‌هایی متناسب با واقعیت‌های امروز ارائه کند. استوکی-دالی هم‌چنین با حفظ حس شوخ‌طبعی در آثارش، تلاش کرد جوهره‌ی فرهنگ بریتانیایی را در طراحی‌های خود بگنجاند. او در پایان نمایش با اشاره به قدرت امید در زمان‌های سخت گفت: «از دل بتن، گل‌ها می‌رویند.» این جمله به خوبی نمایانگر رویکرد مثبت و خلاقانه‌ی او در دنیای مد است.

استوکی-دالی در سال ۲۰۲۰ و در بحبوحه‌ی کرونا به عنوان یک فارغ‌التحصیل تازه‌کار وارد دنیای مد شد و با بهره‌گیری از مواد بازیافتی و طراحی‌های نوآورانه، به سرعت توجه‌ها را جلب کرد. موفقیت او به‌ویژه پس از استفاده‌ی هری استایلز از لباس‌هایش در موزیک ویدئوی “Golden” به‌ دست آمد. او برنده‌ی جوایز متعدد، از جمله جایزه‌ی LVMH در سال ۲۰۲۲ و جایزه‌ی ملکه الیزابت دوم برای بهترین طراحی در روز قبل از فشن‌شوی هفته‌ی مد لندن است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=8579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.