• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی پررنگ است

  • کد خبر : 8628
نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی پررنگ است

رودسر – فرماندار رودسر با اشاره به اینکه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش پررنگی ایفا می کنند، گفت: باید از ظرفیت بانوان در بخش‌های مختلف جامعه بهره برد.  محمد حیدری بعد از ظهر دوشنبه در جشن میلاد کوثر در سالن شهید آوینی اداره ارشاد رودسر با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار […]

رودسر – فرماندار رودسر با اشاره به اینکه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش پررنگی ایفا می کنند، گفت: باید از ظرفیت بانوان در بخش‌های مختلف جامعه بهره برد.

 محمد حیدری بعد از ظهر دوشنبه در جشن میلاد کوثر در سالن شهید آوینی اداره ارشاد رودسر با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار کرد: زندگی حضرت فاطمه (س) در همسر داری و تربیت فرزندان، در جامعه نه تنها الگویی برای زنان مسلمان بلکه برای تمامی زنان دنیا است.

وی اضافه کرد: زن وظیفه مهم مادر بودن و تربیت فرزندان در خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه را بر عهده دارد و مادران می‌توانند با تمسک به سیره حضرت زهرا (س) در ساختن جامعه‌ای سعادتمند نقش اساسی ایفا کنند.

حیدری ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن، بستر فعالیت زن را فراهم کرد تا بانوان ایرانی با حضور فعال و سرزنده در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی در اهداف بزرگ نظام داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم که حوزه زنان کشور ما را تحت شعاع خود قرار داده بحث حقوق، تکالیف و مطالبات زنان است که در نظام غرب تحت عنوان حقوق بشر یاد می‌شود.

حیدری اضافه کرد: بخش اعظمی از شعار انحرافی سال ۱۴۰۱ اتاق‌های فکر لیبرالیسم غرب در کشور ما تحت عنوان زن زندگی آزادی جاسازی کرد که این دو محور اساسی رهایی از قیود و تکلیف است.

وی ادامه داد: نظام اسلامی ما چه در بستر دین مبین اسلام و چه در بستر ارزش‌های ایرانی به همه نیازهای و ارزش‌های زن پایبند ونیز قائل به این حقوق است.

فرماندار رودسر با اشاره به اینکه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش پررنگی ایفا می‌کنند، گفت: باید از ظرفیت بانوان در بخش‌های مختلف جامعه بهره برد.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌ها مساله اشتغال و اقتصاد است، گفت: از صدر اسلام تاکنون زنان بیشترین سهم در حوزه مسائل اقتصادی داشتند چرا که در آن زمان اگر خدیجه (س) پشتوانه اقتصادی نداشت رسالت پیامبر در آن دوران با چالش‌های زیادی مواجه می‌شد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=8628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.