• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
عضو کمیسیون بهداشت:

برنامه‌ای برای اجباری کردن ویزیت بیماران زن توسط پزشکان زن نداریم

  • کد خبر : 1169
برنامه‌ای برای اجباری کردن ویزیت بیماران زن توسط پزشکان زن نداریم
چند روز پیش، سیدمحمد پاک مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا زنان توسط پزشکان خانم درمان شوند و حتی در استثنائات هم پیش نیاید که آنها ناچار باشند که در حوزه زنان نزد پزشک مرد بروند، گفت: «هر چند که حوزه درمان و نجات جان انسان‌ها در اولویت هر چیز قرار دارد اما تلاش ما بر این است تا پزشک خانم بانوان‌مان را درمان کنند.»

به گزارش زنان دیپلماسی، همایون سامه یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با خبرآنلاین می‌گوید این کمیسیون طرحی برای اجباری کردن ویزیت یا جراحی بیماران زن توسط پزشکان زن را ندارد: «یکی از نماینده‌ها در این باره نظر شخصی خودش را داده است اما در کمیسیون بهداشت مجلس بحث یا صحبتی در این باره صورت نگرفته است. حدود ۱۰۰ سال است که ما پزشک زن داریم، قبل از آن در تاریخ همه پزشکان ما در پیش از اسلام، صدر اسلام و بعد از آن مرد بودند. هیچ کدام از مراجع در این دوران نهی نکرده بودند که پزشک حتما باید زن باشد.»

او ادامه می‌دهد: «در بسیاری از شهرستان‌های محروم ما پزشک متخصص حتی یکی هم نیست. اگر هم باشند به زحمت به یک پزشک متخصص می‌رسد. اگر تفکر بر این شکل باشد که زنان پزشک حتما باید بیماران زن را ویزیت کنند، بسیاری از زنان و مردان از مراجعه به پزشک‌های در دسترس محروم می‌شوند. در حال حاضر این کار شدنی نیست. پزشکان در ابتدای کارشان قسم یاد می کنند و اغلبشان به این قسم پایبندند. پزشک محرم است و امیدواریم که این موضوع تا آخر مدنظر قرار بگیرد و عدم حسن نیت نسبت به پزشکان ما مطرح نشود.»

سامه یح می‌گوید با شناختی که از کمیسیون بهداشت دارد، بعید است حتی اگر چنین موضوعی مطرح شود وارد صحن مجلس شود: «امیدوارم اوضاع به همین منوالی که تا الان بوده باقی بماند.»

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.