• امروز : دوشنبه - ۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
5

درمان فشارخون بالا در بارداری بی خطر است

  • کد خبر : 1052
درمان فشارخون بالا در بارداری بی خطر است
بر اساس بیانیه علمی جدید انجمن قلب آمریکا، درمان فشار خون بالا در دوران بارداری برای بسیاری از زنان بی خطر به نظر می رسد.

به گزارش زنان دیپلماسی به نقل از ساینس دیلی، فشار خون بالا در دوران بارداری یکی از دلایل اصلی عوارض و مرگ مادر و جنین در بارداری است و خطرات کوتاه مدت و بلندمدت بیماری‌های قلبی عروقی را برای زنان افزایش می‌دهد.

داده‌های در حال ظهور از آزمایشات بالینی و تحقیقات مشاهده‌ای از مزایا و ایمنی درمان فشار خون در دوران بارداری حمایت می‌کند. ادامه تحقیقات برای تعیین اینکه چه میزان فشار خون، در طول و بعد از بارداری، چه برای شروع درمان و چه به عنوان اهداف درمانی، برای مادر مفید و برای جنین بی خطر و مفید است، حیاتی است.

آخرین آمار انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد فشار خون بالا در دوران بارداری که به عنوان فشار سیستولیک (بالاترین عدد در اندازه گیری فشار خون) ۱۴۰ میلی متر جیوه یا بالاتر تعریف می‌شود، دومین علت مرگ مادران در سراسر جهان است.

موارد شدید با افزایش خطر عوارض قلبی عروقی برای مادران بلافاصله پس از زایمان و سال‌ها پس از بارداری همراه است.

فشار خون بالا در دوران بارداری خطر عوارضی مانند زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد را برای فرزندان افزایش می‌دهد. نرخ فشار خون بالا در دوران بارداری در سطح جهانی در حال افزایش است.

اهداف درمان در دوران بارداری شامل جلوگیری از فشار خون شدید و جلوگیری از زایمان زودرس است تا زمان تکامل جنین قبل از زایمان فراهم شود.

«وسنا دی. گاروویچ»، رئیس این گروه تحقیقاتی از کلینیک مایو در مینه سوتا، گفت: «چندین دهه است که مزایای درمان فشار خون برای زنان باردار نامشخص بود و نگرانی‌هایی در مورد سلامت جنین در اثر قرار گرفتن در معرض داروهای ضد فشار خون وجود داشت. مشاهده شواهد در حال ظهور مبنی بر اینکه درمان فشار خون بالا در دوران بارداری بی‌خطر و مؤثر است مایه اطمینان است.»

در حالی که تعریف فشار خون بالا برای جمعیت عمومی در قالب ۸۰/۱۳۰ میلی‌متر جیوه است، اکثر دستورالعمل‌ها در سراسر جهان فشار خون بالا در دوران بارداری را ۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه تعریف می‌کنند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.