• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
خادمی مطرح کرد؛

مخالف فضای ابلاغی به زنان هستم

  • کد خبر : 1594
مخالف فضای ابلاغی به زنان هستم
مشاور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من مخالف و منتقد فضاهای ابلاغی به جامعه زنان هستم. نمی‌توان صرفاً به جامعه زنان تجویز کرد وظیفه‌شان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب چیست.

به گزارش زنان دیپلماسی، عاطفه خادمی، مشاور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حضور و نقش زنان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: برخی متولیان امور در حوزه زنان و خانواده در خط امام و رهبری نیستند و این مسئله را بعضاً حتی به زبان می‌آورند.

وی افزود: زمانی زنان هیچ جایگاهی در جامعه نداشتند اما امام راحل با نگاه خاص خود به جایگاه زنان، زمینه حضور آنها را فراهم کرد و با همین نگاه هم انقلاب را به پیروزی رساند.

دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم با مشارکت و مسئولیت پذیری زنان، گام دوم انقلاب را محقق کنیم؟ تصریح کرد: ابتدا باید اهمیت و ضرورت تحقق گام دوم انقلاب را با زبان روان در فضای اجتماعی نشر دهیم. سال ۵۷ وقتی قرار بود گام اول اتفاق بیفتد، امام (ره) ساده و روان موضوع را مطرح کردند و همین مساله موجب شد جامعه زنان، انقلاب را درک کرده و به نقش‌آفرینی در آن بپردازند؛ طوری که امام راحل گفتند اگر زنان نبودند انقلاب به نتیجه نمی‌رسید.

خادمی در ادامه گفت: اکنون نیز جامعه زنان اول باید بفهمند که گام دوم و ضرورت تحقق آن چیست و نقش زنان کجای این مسئله باید تعریف شود که فرهنگ، هنر و رسانه باید موضوع را قابل فهم، عمومی و در دسترس کنند. زنان و خانواده در جایگاهی که در گام اول انقلاب بودند، در گام دوم انقلاب نیستند. زیرساخت‌ها فراهم نیست، درک موضوع و اهمیت نقش‌آفرینی زنان جا نیفتاده است و در بسیاری از سرفصل‌ها در موضوع زنان به نقطه ثبات نرسیده‌ایم و آشفتگی در عموم جامعه مشاهده می‌شود که موجب می‌شود اول متوقف شویم تا کم و کاستی‌ها را درک کنیم و بعد ببینیم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب توسط زنان چه باید کرد.

وی افزود: من مخالف و منتقد فضاهای ابلاغی به جامعه زنان هستم. نمی‌توان صرفاً به جامعه زنان تجویز کرد که وظیفه آنها برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب چیست؛ بلکه اول باید درک درستی از فضای زیستی زنان داشته باشیم و بعد ببینیم برای کدام گروه و چه قشری در حال مطالبه وظیفه و عملکرد هستیم.

مشاور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: ما سیاست‌ها و برنامه‌های خوبی در کشور داریم اما در جامعه زنان اثری از اجرای این برنامه‌ها دیده نمی‌شود. ثمره انقلاب و برکات آن برای جامعه زنان با هیچ برهه تاریخی قابل مقایسه نیست. ما همیشه در تحلیل‌های خودمان به مسئله تهاجم فرهنگ غربی و ترویج مصرف‌گرایی از سوی غرب تأکید می‌کنیم؛ من به وجود هجمه شدید از سوی دشمن صحه می‌گذارم اما در جایی که خودمان قرار بوده کنش داشته باشیم و عمل کنیم، برای تحقق سبک ایرانی اسلامی چه کرده‌ایم؟

وی افزود: باید عملکرد خودمان در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را آسیب‌شناسی کنیم و ببینم جایی که قرار بود برای زنان کاری بکنیم، چه کرده‌ایم؟ در دوران جنگ مسئله معنویت و اخلاق در سبک زندگی ما غالب بود و جامعه زنان با باور و اعتقاد بدون سهم خواهی از قدرت، برای پاسداری از همین معنویت و اخلاق پای کار آمدند. زنان خودسازی کردند، اما جایی که قرار بود متولیان امور نقش آفرینی کنند، تغییر رخ داد و خوانش ما از خودسازی و سبک زندگی عوض شد و دیگر این نگاه را نداشتیم که جامعه بانوان باید در این فضا حرکت کنند. ما مدلی برای حفظ هویت و مسئولیت اجتماعی بانوان در جامعه ارائه نکردیم و به دنبال مدل‌های غربی رفتیم.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1594

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.