• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

روز دستمزد برابر زن و مرد؛ کار زنان اروپایی تا آخر سال در عمل «رایگان» است

  • کد خبر : 4684
روز دستمزد برابر زن و مرد؛ کار زنان اروپایی تا آخر سال در عمل «رایگان» است
زنان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا با در نظر گرفتن تفاوت دستمزدشان با مردان در عمل از روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر تا پایان سال جاری به طور رایگان برای کارفرمایان خود کار می‌کنند.

روز ۱۵ نوامبر روز برابری دستمزد بین مردان و زنان در سراسر اتحادیه اروپا است. آمارهای موجود نشان می‌دهد که کارگران و کارمندان زن در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به طور میانگین ۱۳ درصد کمتر از همتایان مرد خود دستمزد دریافت می‌کنند. این در حالی است که فاصله تفاوت دستمزد مردان و زنان در اتحادیه اروپا طی یک دهه اخیر تنها ۲.۸ درصد کاهش یافته است.

در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا فاصله دستمزد مردان و زنان بیشتر از میانگین اروپایی است. به همین دلیل زنان در این کشورها در عمل چند روز زودتر از روز ۱۵ نوامبر کارشان تا پایان سال مجانی محسوب می‌شود. از جمله این کشورها می‌توان به لتونی و استونی اشاره کرد. میزان تفاوت دستمزد مردان و زنان در این دو کشور بیش از ۲۰ درصد است.

در مقابل لوکزامبورگ کمترین میزان تفاوت بین دستمزد مردان و زنان در سطح اتحادیه اروپا را دارد. زنان لوکزامبورگی ۰.۷ درصد از مردان دستمزد کمتری دریافت می‌کنند. رومانی و اسلوونی پس از لوکزامبورگ بهترین جایگاه را در زمینه کاهش تفاوت دستمزد زنان و مردان دارند.

از سوی دیگر آمار کمیسیون اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از زنان به دلیل وظایفی نظیر مراقبت از کودکان و خانه‌داری مجبور به ترک کار شده‌اند. کمیسیون اتحادیه اروپا از نمایندگان پارلمان اروپا و کشورهای عضو خواسته‌ است تا هر چه سریعتر راهنمای شفافیت در زمینه پرداخت دستمزد را تصویب کنند. راهنمای شفافیت در زمینه پرداخت دستمزد را کمیسیون اتحادیه اروپا به کشورهای عضو پیشنهاد کرده است.

نتیجه یک نظرسنجی از شهروندان اروپایی نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر ۹ تن عدم پرداخت دستمزد برابر به زنان در مقایسه با مردان را «غیرقابل قبول» می‌داند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4684

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.