• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
استاندار تهران:

نگاه جمهوری اسلامی به مقام شامخ زن قابل تقدیر است

  • کد خبر : 6576
نگاه جمهوری اسلامی به مقام شامخ زن قابل تقدیر است
استاندارتهران گفت: نگاه جمهوری اسلامی به مقام شامخ زن قابل تقدیر است.

علیرضا فخاری عصر دوشنبه در سومین نشست مشاورین امور زنان و خانواده فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران که با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: ۵۰ درصد از ظرفیت امور حیاتی جامعه به لحاظ مسائل اجتماعی و خانوادگی به عهده بانوان است و این ظرفیت بزرگ و اثربخش در وظایف توأمان جهت اداره خانه و فرزند داری و همچنین مشارکت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد.

وی در مورد شرایط پذیرش این نقش توأمان توسط بانوان افزود: بررسی‌های زیادی صورت گرفته و نقش زن در نظام جمهوری اسلامی هم نقش اجتماعی و هم مادری است و موقعیتی که جمهوری اسلامی برای مقام شامخ زن و جایگاه ویژه آن ترسیم کرده نشان می‌دهد حرکت از نقطه صفر به اوج بر اساس دامن پاک و مطهر زن محقق می‌شود.

استاندار تهران عنوان کرد: به واسطه مهر و محبت مادری، شناخت و درک مادری و تزریق آن از طریق شیر مادر و تربیت‌های مادران، تربیت فرزندان محقق می‌شود و واضح است رابطه فرزند و مادران رابطه عمیقی است که به وظیفه ذاتی مادر برای تربیت و آموزش نسل آینده برمی‌گردد که در محیط اجتماعی نیز باید چنین فضای مادرانه‌ای وجود داشته باشد.

فخاری سپس گفت: از این فضای لطیف مادی توأم با اخلاص و تربیت انتظار داریم که در اجتماع چه اموراتی به زنان محول شود که بتوانند هر دو نقش را ایفا کنند.

وی ادامه داد: زنان مبارز قبل از انقلاب مورد خشم رژیم طاغوت بوده و سال‌ها در زندان بودند ولی به واسطه ارتباطی که با خداوند برقرار کردند، آنها را حفظ کرد و زنان در تراز انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

استاندار تهران تصریح کرد: تعادل بخشی بین این دو شخصیت در کنار خانواده به عنوان مادر و سپس به عنوان شخصیت خاص برای تحقق اراده زنان در عرصه‌های مختلف اهمیت دارد.

فخاری با اشاره به وظیفه مسئولان برای بروز نگه داشتن بانوان همکار خاطرنشان کرد: چگونگی رفع نیازهای عمومی زنان در همه سطوح باید با ابعاد تحول گرایی، خاص و ویژه مورد توجه باشد و ظرفیت سازی های جدیدی برای هدایت جامعه زنان ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.