• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5

«حساب مشترک» برای وصول مهریه قابل توقیف است؟

  • کد خبر : 2929
«حساب مشترک» برای وصول مهریه قابل توقیف است؟
یک وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه میزان سهم هر فرد از حساب مشترک مشخص است، درباره امکان توقیف حساب مشترک شوهر برای وصول مهریه از سوی زن، گفت: حساب مشترک به منظور وصول مهریه فقط تا میزان سهم بدهکار یعنی شوهر قابل توقیف است و خللی به سهم شریک حساب وارد نمی‌شود اما با این حال بانک‌های مختلف برای مسدود کردن حساب مشترک رویه‌های متفاوتی دارند.

مسعود دهقانیان درباره امکان توقیف حساب مشترک شوهر برای وصول مهریه، اظهار کرد: زمان افتتاح حساب مشترک میزان سهم هر فرد مشخص می شود. بستانکار یعنی زن نمی‌تواند ریالی از حساب مشترک که سهم شریک همسر است را برداشت و توقیف کند و یا باعث مسدودیت کامل حساب شود.

این وکیل دادگستری در عین حال تاکید کرد: البته به ندرت برخی بانک‌ها حساب مشترک را به میزان سهم بدهکار مسدود می‌کنند و بعضا پیش می آید بانک‌ها یا به طور کلی تمام حساب را مسدود می‌کنند و یا اصلا حساب را حتی به میزان سهم بدهکار یعنی شوهر مسدود نمی‌کنند. از این رو می توان گفت بانک های مختلف برای مسدود کردن حساب مشترک رویه های متفاوتی دارند و در این امر بین بانک ها اختلاف وجود دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره روند وصل مهریه از حساب مشترک همسر نیز توضیح داد: ادارات اجرای مفاد اسناد رسمی راسا نسبت به حساب های مشترک شوهر از بانک ها استعلام نمی گیرند بلکه زن باید شخصا از اداره مربوطه درخواست کند که نامه‌ای به اداره “ریسک” یا  اداره “حقوقی” بانکی که شوهر در آنجا حساب مشترک دارد، بزند و از آن بانک درخواست کند که مشخصا حساب‌های مشترک با میزان سهام محکوم علیه را اعلام کند. اگر پاسخ  استعلام مثبت باشد به همان میزانی که محکوم علیه در آن حساب مشترک سهام دارد قابل توقیف است و برای شریک حساب هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. با این حال همانطور که گفته شد در مسدود کردن حساب مشترک بین بانک های مختلف اختلاف نظر است و هر بانکی رویه خاص خود را دارد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.