• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

پنج چالش حقوقی زنان و خانواده از دیدگاه قاضی سابق دیوان عالی کشور

  • کد خبر : 7134
پنج چالش حقوقی زنان و خانواده از دیدگاه قاضی سابق دیوان عالی کشور

قاضی سابق دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه باید خواسته‌ها و حقوق خود را از قوه قضائیه مطالبه کنیم، گفت: در حوزه زنان و خانواده با چند چالش حقوقی مواجه هستیم که قوه قضائیه می‌تواند این چالش‌ها را برطرف کند. به گزارش ایسنا، پوران ولویون در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن که امروز در […]

قاضی سابق دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه باید خواسته‌ها و حقوق خود را از قوه قضائیه مطالبه کنیم، گفت: در حوزه زنان و خانواده با چند چالش حقوقی مواجه هستیم که قوه قضائیه می‌تواند این چالش‌ها را برطرف کند.

به گزارش ایسنا، پوران ولویون در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن که امروز در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد، به مهمترین چالش‌های حقوقی زنان و خانواده از دید قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی ما ۱۷۷ اصل دارد که در اصل ۱۵۶ قانون قوه قضائیه را معرفی می‌کند و آن را پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی افراد می‌داند و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در جامعه را بر عهده این قوه قرار می‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: قانون اساسی تاکید می‌کند از حقوق آحاد ملت بدون هیچ تمایزی حمایت کند و متجاوزان حقوق مردم را بدون مسامحه مجازات کند و ما نیز باید این امر را از دستگاه قضایی مطالبه کنیم.

قاضی سابق دیوان عالی کشور همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جامعه ما رگه‌های بی عدالتی و تبعیض زنان و خانواده مشاهده می‌شود و ما باید علاوه بر اجرای عدالت در این حوزه باید بتوانیم عدالت را در همه حوزه‌های جامعه ساری و جاری کنیم.

وی با بیان اینکه قانون اساسی حتی بر نظارت و اجرای قوانین و حسن اجرای آن تاکید کرده است، گفت: رهبری معظم انقلاب فرمودند دستگاه قضایی باید اقتدار داشته باشد و یکی از مولفه‌های اجرای عدالت با این اقتدار امکانپذیر است.

مستشار سابق دیوان عالی کشور همچنین احیای حقوق عامه را از دیگر مطالبات رهبری از دستگاه قضایی دانست و گفت: امنیت روانی مردم جزو حقوق عامه محسوب می‌شود. متاسفانه ما در حال حاضر این امنیت روانی را در حوزه فضای مجازی نداریم و به راحتی آبروی افراد در این فضا از بین می‌رود.

وی همچنین مبارزه با فساد را از دیگر مطالبات از قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: متاسفانه در دولت‌های مختلف افرادی هستند که به امانتی که در اختیار آنها قرار داده شده است خیانت کردند و فساد ایجاد کردند. در واقع ابتدا افراد این فساد را نداشتند به دلیل اینکه بسترها و زمینه‌های فساد در کشور وجود داشته باعث شده است که این فسادها توسط برخی شکل بگیرد. در واقع قوه قضائیه باید از بروز فساد پیشگیری و زمینه‌های آن را از بین ببرد.

ولویون همچنین در پایان به اهمیت ارتقای اعتماد عمومی اشاره کرد و گفت: این امر نیز از دیگر مطالبات ما از قوه قضائیه می‌باشد و همانطور که رهبری هم فرمودند باید در جامعه اعتماد باشد که مردم بتوانند تظلم خواهی کنند و قوه قضائیه در این زمینه امر خطیری را بر عهده دارد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=7134

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.