• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

نقش فعال بانوان همدانی در برنامه‌های روز قدس

  • کد خبر : 7737
نقش فعال بانوان همدانی در برنامه‌های روز قدس

همدان-یک فعال فرهنگی از نقش فعال بانوان همدانی در برنامه‌های روز جهانی قدس خبر داد. لیلا حیدری با اشاره به اینکه در هر شهری گروه‌های بانوان فعال فرهنگی هستند که انسجام، نظم و همبستگی که باید بین آنها باشد گاهی اتفاق نمی‌افتد افزود: هر مجموعه‌ای کار خود را انجام می‌دهد اما این برنامه ایده‌های موج زنانه […]

همدان-یک فعال فرهنگی از نقش فعال بانوان همدانی در برنامه‌های روز جهانی قدس خبر داد.

لیلا حیدری با اشاره به اینکه در هر شهری گروه‌های بانوان فعال فرهنگی هستند که انسجام، نظم و همبستگی که باید بین آنها باشد گاهی اتفاق نمی‌افتد افزود: هر مجموعه‌ای کار خود را انجام می‌دهد اما این برنامه ایده‌های موج زنانه باعث شد این همبستگی بین گروه‌های فعال فرهنگی به وجود آید و همگی به اتفاق هم روی یک مساله، مساله فلسطین تمرکز کنند و به اتفاق همدیگر روی یک برنامه عمومی منسجم پای کار آمدند و هر کدام یک گوشه کار را در دست گرفتند و باعث همبستگی بین گروه‌های فعال فرهنگی شد.

وی با اشاره به اینکه پیرو بحث موج زنانه که مطرح شده است و بایستی روز قدس امسال متفاوت با سالهای قبل باشد گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده، ایده‌های موج زنانه که به دستمان رسید و با توجه به جلساتی که با امور بانوان استانداری برگزار شد یک تعداد از بانوان فعال فرهنگی استان دعوت و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

حیدری با اشاره به اینکه با توجه به جمع بندی ایده‌ها، مقرر شد که هر گروه از بانوان فعال فرهنگی یک قسمتی از کار را در دست گرفته و با کمک خود مردم اجرایی کنند افزود: یکسری از این ایده‌ها عمومی، مردمی هستند و یکسری هم ایده‌های خاص که انتخاب شدند، بیشتر این برنامه‌ها هم جنبه عمومی دارد.

وی در ادامه به اجرای برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: بحث کالسکه‌های بچه‌ها با قوطی خالی شیر خشک، شیشه‌های شیر خالی که داخل بعضی از آنها نماد فشنگ است، قنداقه های خونی به تعداد ۳۱۳ تا به نیت تعداد یاران امام زمان (عج)، برپایی غرفه‌های خاص مهدویت، برگزاری چله دعای فرج در غرفه‌های مهدویت، پخش بسته‌های فرهنگی در بحث مهدویت و غزه از دیگر برنامه‌های روز قدس است.

حیدری افزود: برپایی غرفه‌های قرآن به نیت شهدا غزه، گروه دختران با چفیه ی فلسطینی، اطلاع رسانی به مهد کودک‌ها، حضور بچه‌های مهد کودک با مربی آنها، برپایی غرفه‌های نقاشی در رابطه با فلسطین، حضور خاص کودکان در این روز است.

وی به بحث حضور کادر پزشکی و درمانی علوم پزشکی همدان با لباس پزشکی، مانتوهای سفید در روز قدس اشاره و بیان کرد: کادر درمان به صورت نمادین نسخه‌های پزشکی که در واقع به عنوان اینکه رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و باید از بین برود را دارند، در این روز، ماماها، بانوان پزشک، پرستاران هستند که این نسخه‌ها را در دست می‌گیرند و در واقع یک کنش اجتماعی است و انزجار خود را نسبت به اسرائیل جنایتکار نشان می‌دهند.

حیدری با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی که صورت گرفته در رابطه با برنامه‌ها و اینکه محور تمام این برنامه‌ها بانوان هستند گفت: سعی کردیم بیشتر در این برنامه‌ها از نوجوانان و جوانان و بانوان ورود پیدا کنند و در کادر پزشکی هم پیگیری کردیم که بیشتر بانوان پزشک پای کار باشند، حضورشان پررنگ باشد و در کل ما می‌خواهیم در این روز بیشتر حضور بانوان پررنگ‌تر باشد.

وی به فعالیت‌های خود در بحث گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: فعالیت ما در رده‌های سنی ۱۵ تا ۴۰ سال است و مخاطب ما حدود ۵۰ درصد جوانان و نوجوانان هستند که با بحث بیانیه آشنا شوند و یک حرکت عمومی برای جوانان در گام دوم انقلاب است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=7737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.