• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

واکاوی علل خصومت نهان زنان، علیه زنان

  • کد خبر : 1332
واکاوی علل خصومت نهان زنان، علیه زنان
دومین نشست از سلسله نشست‌های کتاب نوش، که به معرفی و بررسی کتاب «زن در برابر زن» اختصاص دارد، ۲۶ دی‌ماه در کتاب‌فروشی جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار می‌شود.

بهناز عابدی، مدیر مجموعۀ توازن با اعلام این خبر گفت: سلسله نشست‌های «کتاب نوش» با هدف بررسی آرا و اندیشه‌های گوناگون دربارۀ زنان و کنشگری اجتماعی آنان طرح‌ریزی‌شده و نخستین نشست آن، به بررسی کتاب «زن و چالش‌های جامعه» نوشتۀ امام موسی صدر اختصاص داشت.

او ادامه داد: در کتاب نوش دوم، که با همکاری انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار می‌شود، کتاب «زن در برابر زن» نوشتۀ فیلیس چسلر، روی میز گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

مدیر مجموعۀ توازن تصریح کرد: فیلیس چسلر در کتاب «زن در برابر زن» که به همت ساغر عقیلی و فریده همتی ترجمه و از سوی نشر لیوسا منتشر شده، به موضوعی می‌پردازد که در زندگی روزمره شاید زیاد دربارۀ آن شنیده باشیم، اما در محافل رسمی کمتر به آن پرداخته‌شده است؛ این موضوع که چرا برخی زنان در جایگاه‌های مختلف، علیه هم‌جنسان خود هستند.

عابدی افزود: بررسی‌های نویسندۀ این کتاب نشان می‌دهد که ما از کودکی نسبت به دیگر زنان اطرافمان حس رقابت و حسادت داریم و به‌صورت غیر مستقیم و نهانی با هم می‌جنگیم؛ درست شبیه همان جنگی که مردان، رویاروی هم، در میدان‌های نبرد تجربه می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: امید است که بتوانیم با پرداختن به این مسئله و آسیب‌شناسی آن، ذهنیت روشن‌تری نسبت به دلایل خصومت زنان با زنان پیدا کنیم و در رفع آن بکوشیم.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند پس از ثبت‌نام از طریق شمارۀ درج‌شده در پوستر، روز یکشنبه، ۲۶ دی‌ماه رأس ساعت ۱۶ به کتاب‌فروشی اردیبهشت جهاد دانشگاهی اصفهان مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=1332

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.