• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
معاون شهرداری تهران خبر داد:

افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰ بوستان مادر و کودک در ۱۰ منطقه پایتخت

  • کد خبر : 6776
افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰ بوستان مادر و کودک در ۱۰ منطقه پایتخت
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از افتتاح و بهره‌برداری ۲۰ بوستان مادر و کودک در ۱۰ منطقه پایتخت خبر داد.

به گزارش از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، حسین نظری روز دوشنبه با اشاره به اجرای طرح «من شهردارم» افزود: در این طرح ۲ بوستان در منطقه یک، ۲ بوستان در منطقه سه، ۲ بوستان در منطقه چهار، ۲ بوستان در منطقه هشت، یک بوستان در منطقه هفت، ۲ بوستان در منطقه ۱۳، ۲ بوستان در منطقه ۱۴، سه بوستان در منطقه ۱۵، ۲ بوستان در منطقه ۱۶ و ۲ بوستان در منطقه ۲۰ افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: با فراگیر شدن فرهنگ آپارتمان نشینی و حذف تدریجی فضاهای باز شخصی از جمله حیاط خانه‌ها، خانواده‌ها برای تفریح و بازی کودکان خود نیاز بیشتری به بوستان‌ها به ویژه بوستان‌های محله‌ای پیدا کرده‌اند. در همین راستا به منظور ایجاد فضایی مفرح و در عین حال امن و آرامش‌بخش برای مادرانی که همراه با کودکان خود به بوستان می‌آیند، طرح بوستان مادر و کودک تهیه و در مرحله اول در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی در ۲۸ بوستان اجرا شد.

 

به گفته نظری، بوستان‌های مادر و کودک مجهز به امکاناتی چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی کودکان و بزرگسالان، اتاق مادر و کودک و وسایل بازی برای کودکان است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بوستان‌های مادر و کودک براساس اسناد فرادستی و طبق مصوبه کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ ساخته شده یا در حال ساخت است، افزود: تعداد محلات هدف ساخت بوستان مادر و کودک تا پایان برنامه چهارساله چهارم ۲۲۷ محله از ۳۵۳ محلات شهر تهران است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.