• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

از ممنوعیت معامله خودرو تا جلوگیری از ورود به فرودگاه برای بد حجابی برخلاف اصول ۱۹ و ۲۰ ق.ا

  • کد خبر : 5657
از ممنوعیت معامله خودرو تا جلوگیری از ورود به فرودگاه  برای بد حجابی برخلاف اصول ۱۹ و ۲۰ ق.ا
 این اقدامات در حا لی تاکید می شوند که سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور  در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی پیشتر اعلام کرده بود « منع خدمات اجتماعی مغایر با اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی و خلاف عدالت  و مصداق بارز کار بی قاعده است »

زنان دیپلماسی: نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع حجاب و عفاف در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد.

در این نشست سردار کیقباد مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح چهار مرحله دارد گفت: ناظر یک تا ۴ را در دستور کار قرار داده‌ایم در ناظر یک ارسال پیامک به راننده و مرحله دوم در صورت مشاهده مجدد توقیف خودرو را داریم به صورت سیستمی هیچ خدماتی به چنین خودرو‌هایی داده نخواهد شد از جمله در معاملات خودرو خواهد بود و در شکل دوم توقیف در محل که ابزار‌های لازم فراهم شده و به پارکینگ انتقال داده خواهد شد. در ناظر دوم اماکن عمومی بوده که باید صنوف به آن عمل کنند در مرحله اول تذکر بوده اگر پذیرفت مشکلی نیست و در ادامه اگر رعایت نکرد به مدت یک هفته صنف پلمب خواهد شد و در مرحله سوم معرفی به مرجع قضایی خواهیم داشت.

این فرمانده ادامه داد: شکل بعدی برخورد در معابر عمومی بوده که بیشتر متکی به استفاده از سامانه‌های الکترونیکی است و صورت و چهره افراد را مشخص می‌کند و بار اول پیامک برای آن‌ها ارسال و در بار دوم پرونده به صورت الکترونیکی به مقام قضایی ارجاع داده خواهد شد. در فاز چهارم مقابله با کشف حجاب در فضای مجازی را خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از چند روز گذشته نظارت مستمر در فرودگاه را داشتیم در بدو ورود مسافرینی که می‌خواهند وارد شوند باید رعایت کنند و اگر رعایت نکنند اجازه ورود آن‌ها به فرودگاه داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث برخورد با این پدیده یک زنجیره است که شاید پلیس آخرین مرحله آن باشد گفت: ۳۲ دستگاه باید بر اساس شرح وظایف خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه به غیر از اقداماتی که پلیس انجام خواهد داد کار‌های دیگری باید انجام شود یادآور شد: لزوم گسترش موضوعات فرهنگی؛ حمایت دستگاه‌های مرتبط از طرح‌های ناظر به خصوص ناظر یک و دو؛ اهتمام ادارات در زمینه رعایت حجاب و عفاف کارکنان که خوشبختانه در سطح استان وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور داریم، جلوگیری از برگزاری تور‌های مختلف گردشگری و نظارت صمت نیز بر واحد‌های تولید پوشاک از دیگر اقداماتی است که باید سایر دستگاه‌ها انجام دهند.

این فرمانده در ادامه گفت: دستگاه قضایی نیز همیشه از پلیس حمایت لازم را خواهد داشت در حال حاضر ۹۵ ناظر درون و برون سازمانی داریم که در خصوص شناسایی افراد به ما کمک خواهند کرد هر چند این تعداد کم است امیدواریم که به تعداد آن‌ها افزوده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۲۵ مورد پیام برای کشف حجاب‌کننده‌گان فرستاده‌ایم گفت: با شروع طرح امروز حدود ۱۳ مورد پیام فرستاده شده است.  یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه شود حمایت ویژه از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که در چند روز گذشته موردی را در یاسوج داشتیم و کمتر از ۲۴ساعت شناسایی و کمتر از ۴۸ ساعت با همراهی فرد دیگر دستگیر و روانه زندان شدند.

این فرمانده انتظامی همچنین از دستگاه‌های مثل شهرداری و راهداری خواست تا پلیس بتواند از داده‌های دوربین‌های آن‌ها استفاده شود.

آغاز طرح جدید پلیس از امروز

گفتنی است که طرح برخورد با بی‌حجابی با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته و دوربین‌ها از امروز آغاز شده است.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور از اجرای طرح جدی مقابله با افرادی که حجاب رسمی را رعایت نمی کنند، خبر داد و گفت: همکاران من در سه حوزه معابر عمومی که کشف حجاب بعضا در آن صورت می‌گیرد، خودرو و اماکن اقدام‌هایی را انجام دادند و به صورت جدی با اعلام خبر قبلی از شنبه ۲۶ فروردین به صورت جدی در این سه حوزه عمل می‌کنند؛ به صورتی که در حوزه معابر با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته فرد شناسایی می‌شود؛ به فرد تذکر داده شده و بعد از آن فرد با مدارک به دستگاه قضایی معرفی می‌شود تا به مورد آن رسیدگی کنند؛ در حوزه خودرو بار اول به فرد تذکر داده شده و در صورت تکرار بار دوم خودرو توقیف می‌شود؛ توقیف الکترونیکی یا توقیف در محل یا توقیف در پارکینگ؛ در حوزه صنوف هم صنوفی که متصدیانش احیاناً کشف حجاب کنند تذکر جدی داده شده و اخطار پلمب گرفته و پلمب می‌شوند و این موضوع شامل باغ تالار‌ها و رستوران‌ها و مراکز بزرگ هم می‌شود.

به نوشته فارس؛ پلیس اعلام کرده که برای بار اول در صورتی که فرد اعلام کند که اشتباهی برایش پیامک آمده است این موضوع را می‌پذیرد، اما در صورت تکرار و برای بار دوم، دیگر چشم‌پوشی نخواهد کرد.پ

بی‌حجابی جرم است؟

به نوشته پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی، رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا نیز با تاکید بر اینکه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان شاهد بود، خاطرنشان کرد: پلیس در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت‌های خطیری به عهده و نقش تاثیرگذاری دارد البته سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه نیز باید با برنامه ریزی درست پای کار باشند. لازمه انجام اقدامات مطلوب در حوزه عفاف و حجاب، تداوم آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه، اقناع افکار عمومی و … است.  برابر قوانین مصرحه، کشف حجاب جرم تلقی شده و مقابله پلیس با ناهنجاری‌های اجتماعی در چارچوب قانون صورت می‌گیرد. در حوزه عفاف و حجاب آنچه مورد اجماع است رعایت و اجرای قانون است درواقع هر فردی که قانون را اجرا کند مورد احترام جامعه قرار می‌گیرد در غیر این صورت افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند، در قبال عمل خود مسئول بوده و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا همچنین درباره نحوه رفتار پلیس با اصناف نیز گفت: نکته اول این است که کلیه متصدیان اصناف در هر شغلی موظف به رعایت ضوابط قانونی خود هستند و خود اتحادیه‌های صنفی در تحکیم مبانی عفت عمومی جامعه اثرگذار هستند و باید با ایفای نقش مسئولانه در حوزه نظارت بر تولید، توزیع، طراحی لباس و … به وظایف خود عمل کنند.صنوفی که متصدیان آن احیانا کشف حجاب می‌کنند حتما مورد توجه جدی قرار گرفته و به آن‌ها تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار اخطار پلمب واحد صنفی در دستور کار قرار می‌گیرد. این مورد شامل باغ تالارها، رستوران‌ها و مراکزی از این دست هم خواهد شد.

 این اقدامات در حا لی تاکید می شوند که سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور  در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی پیشتر اعلام کرده بود « منع خدمات اجتماعی مغایر با اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی و خلاف عدالت  و مصداق بارز کار بی قاعده است »

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.