• امروز : یکشنبه - ۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 21 April - 2024
4

خلق مدل‌های جدید برای تفریح و نشاط بانوان در اصفهان

  • کد خبر : 2065
خلق مدل‌های جدید برای تفریح و نشاط بانوان در اصفهان
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، فضاهای شهری ویژه بانوان را اندک دانست و گفت: از همین فضاهای اندک موجود نیز استقبال زیادی نمی‌شود، به همین دلیل باید مدل‌های جدیدی برای تفریح و نشاط بانوان خلق شود که پاسخگوی نیازهای بانوان باشد.

فرزانه کلاهدوزان، اظهار کرد: بیشتر فضاهایی که در اختیار بانوان شهر اصفهان قرار دارد، تحت عنوان باغ‌های بانوان است که اکنون سه باغ بانوان در اختیار شهرداری و یک یا دو مورد آن واگذار شده است.

منشی اول و عضو هیئت رئیسه شورای شهر با بیان اینکه تعداد باغ‌های بانوان در شهر اصفهان به اندازه نیاز بانوان این شهر نیست، گفت: این فضاها اشکالاتی هم دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به استقبال بیشتر بانوان نسبت به آقایان از فرهنگسراهای سطح شهر، افزود: در حال حاضر بانوان بیشترین استفاده را از فرهنگسراها دارند که خوشبختانه تعداد این فرهنگسراها در محلات خوب و مطلوب است، اما سرانه فضاهای تفریحی به نسبت کم است و باید فضاهای بیشتری ایجاد و یا همین فضاهای موجود بازتعریف و از آنها به خوبی استفاده شود.

این عضو شورای شهر اصفهان در مورد سرانه فضاهای ورزشی مورد نیاز بانوان در شهر نیز گفت: یکسری ایستگاه‌های ورزش همگانی در شهر داریم که شاید به دلایل مختلفی همچون تغییر سبک زندگی، جوانان و نوجوانان استقبال زیادی از این فضاها ندارند. این موضوع نیاز به تأمل، بازتعریف و ارائه راهکارها و مدل‌های جدیدی دارد تا مخاطب این ایستگاه‌های همگانی از قشر جوان هم باشد.

وی با اشاره به سالن‌های ورزشی در مناطق و محلات سطح شهر، تصریح کرد: برخی از کشورها سالن‌های ورزشی واگذار شده که در واگذاری این فضاها، زمان‌های استفاده بانوان بسیار محدود شده است، درحالی که در بازنگری قراردادهای واگذاری، باید به این موارد دقت و تأکید و در ادامه نظارت شود. کلاهدوزان تصدی همه امور توسط شهرداری را روش نادرستی دانست که مشکلات زیادی دارد و توضیح داد: شهرداری باید تسهیل گر باشد و در این راستا مدل‌های جدید دنبال کنیم، در عین حال که بر استفاده از نظرات و دیدگاه‌های بانوان و مشارکت‌ آنها تأکید داریم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد و  بانوان بسیار فعالی در محلات شهر اصفهان داریم که فقط نیاز به حمایت دارند، گفت: ما باید حمایتگر و تسهیل گر فعالیت بانوان باشیم. با اجرای طرح‌های محله محور، نقش بانوان بسیار پررنگ می‌شود و خودشان می‌توانند مسائل و مشکلات را مطرح و برای آنها راه حل ارائه کنند.

وی با یادآوری اینکه گاهی فضاهایی برای بانوان در سطح شهر ایجاد شده اما به دلیل برخی از شرایط اصلا قابل استفاده نبوده است، تأکید کرد: به همین دلیل مدیریت فضاها و امکانات بسیار مهم است.

کلاهدوزان استفاده صددر صدی از نظرات بانوان را ایده‌آل دانست و گفت: درنظر داریم این کار را انجام دهیم و تاکنون نیز جلساتی با بانوان فعال برگزار و اولویت و اهداف را مشخص کرده‌ایم تا در ادامه شاهد اقدامات خوبی برای بانوان در شهر اصفهان باشیم.

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه برای نمره دادن به فضاهای ویژه بانوان در شهر اصفهان باید شاخص و مقیاسی وجود داشته باشد، افزود: البته باید بررسی همه جانبه با بهره گیری از دیدگاه‌های مختلف انجام شود. درست است که فضاهای شهری ویژه بانوان در شهر کم است، اما در دوران همه گیری کرونا، همین فضاهای موجود هم دچار محدودیت شد و هنوز هم استقبال از آنها خوب نیست.

وی با بیان اینکه شاید باید مدل‌های جدیی برای فضاهای ویژه بانوان بانوان شهر خلق شود، گفت: باید ایده های جدیدی برای تفریح و نشاط بانوان شهر داشته باشیم، به ویژه اینکه با وجود بازگشایی ها، هنوز بسیاری از ظرفیت‌های موجود استفاده نشده است و باید بررسی شود شرایط تغییر کرده و یا نیازهای بانوان متفاوت شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان با تأکید بر پایین بودن سرانه فضاهای ویژه بانوان در شهر، اظهار کرد: رعایت شئونات اسلامی که جزو فرهنگ ماست نیز برای همه بانوان ما اهمیت دارد و خودمان هم می‌خواهیم رعایت شود. بنابراین فضاهای شهری باید طوری طراحی شود که این‌ شئونات نیز درنظر رعایت شود.

وی با بیان اینکه شهر ما دوستدار خانواده است، تصریح کرد: باید مدل‌هایی ببینم که خانواده در کنار هم تفریح کنند و شاد باشند. درست است که خیلی مواقع بانوان نیاز به محیط‌های اختصاصی دارند، اما در عین حال بانوان ما بسیار خانواده دوست هستند و تفریحات خانوادگی خیلی برای آنها لذت بخش‌تر است. به همین خاطر باید با مدل‌های جدیدی ارائه شود تا بانوان بتوانند تفریح خانوادگی داشته باشند.

وی در خاتمه بر همراهی همه بخش‌ها با مدیریت شهری برای ایجاد فضاهای تفریحی، ورزشی و فرهنگی برای بانوان و خانواده‌های اصفهانی تأکید و خاطرنشان کرد: نکته مهم در کنار استفاده بهینه از فضاهای شهری، خلق مدل‌های جدید است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=2065

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.