• امروز : سه شنبه - ۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
2

شیوع بی‌خانمانی زنان مجرد بالای ۵۵ سال در استرالیا | حمایت شهرداری از این زنان در قالب برنامه های مختلف

  • کد خبر : 4882
شیوع بی‌خانمانی زنان مجرد بالای ۵۵ سال در استرالیا | حمایت شهرداری از این زنان در قالب برنامه های مختلف
شورای شهر ماروندا _یک منطقه دولتی محلی در حومه شرقی ملبورن استرالیا_ به پیاده‌سازی پروژه‌ای برای پیشگیری از بی‌خانمانی زنان بالای ۵۵ سال اقدام کرد.

به گزارش زنان دیپلماسی، شورای شهر ماروندا یکی از شش شورای شهر شرق ویکتوریا است که به‌منظور جلوگیری از بی‌خانمانی زنان بالای ۵۵ سال در شهر، ۱۸۰ هزار دلار بودجه از دولت دریافت کرد. شهردار ماروندا هدف از این پروژه را جلوگیری از بی‌خانمانی افرادی معرفی کرد که در جامعه بیش‌تر از سایرین در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دارند.

شورای شهر ماروندا تاکید کرد که زنان مجرد بالای ۵۵ سال از بیش‌ترین افرادی هستند که بی‌خانمانی را در منطقه کلان‌شهری شرقی استرالیا تجربه می‌کنند. افزایش اجاره‌بها در بازار اجاره خصوصی، تنها زندگی کردن، کار پاره‌وقت، داشتن پس‌انداز کم و مهاجر بودن از جمله عوامل پیچیده‌ای به‌شمار می‌رود که زنان مسن را بیشتر در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دهند.

شورا درباره پروژه پیشگیری از بی‌خانمانی زنان بالای ۵۵ سال توضیح داد که پروژه مذکور تجربیات زندگی این زنان را مورد بررسی قرار می‌دهد و شکاف‌های خدماتی منطقه را شناسایی می‌کند که این امر در یافتن نقاط حیاتی برای حفاظت از زنان مسن در برابر بی‌خانمانی نقش بسزایی دارد.

 مسکن جایگزین برای زنان

شورای شهر تاکید کرد که یافته‌های به‌دست‌آمده در این بررسی‌ها برای اطلاع‌رسانی به تمام سطوح دولت در مورد رویکردهای پیشگیرانه و مدل‌های مسکن جایگزین برای زنان بالای ۵۵ سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت که می‌تواند به صورت محلی و در سراسر منطقه شرقی ارائه شود.

شورا خاطرنشان کرد که پروژه پیشگیری از بی‌خانمانی زنان مسن در ماه اکتبر توسط اتحادیه مسکن مقرون‌به‌صرفه کلان‌شهر شرقی (EAHA) آغاز شد و از حمایت دیگر شوراهای شهر منطقه برخوردار است. صندوق توسعه مشارکت‌های شهری دولت ویکتوریا نیز مبلغ ۱۸۰ هزار دلار به حمایت از آن اختصاص داده است.

اتحادیه مسکن مقرون‌به‌صرفه کلان‌شهر شرقی استرالیا از سال ۲۰۰۹ برای رفع مشکل کمبود مسکن اجتماعی در سراسر منطقه کلان‌شهر شرقی استرالیا تلاش کرده است و داده‌های آن نشان می‌دهد در حال حاضر ۹۴۰۰ واحد مسکونی در منطقه وجود دارد که بدون طرح‌هایی مانند پروژه حاضر تا سال ۲۰۳۲ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ خانه افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.