• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

ضرورت پرهیز از اظهارات کلیشه‌ای در رابطه با سیاست‌های جمعیت

  • کد خبر : 535

زنان دیپلماسی :در پاسخ به اینکه چر ازدواج نمیکنید٬ هر دو نفر میگویند٬چرا؟ براستی نمیدانید؟ پسر سر را تکان میدهد و میگوید: همین هفته پیش با کلی دوندگی یک وام گرفتم تا یک برنامه ریزی در این رابطه داشته باشم ٬اما به چند روز نکشید که همه حساب های من با افزایش قیمت ها بهم […]

زنان دیپلماسی :در پاسخ به اینکه چر ازدواج نمیکنید٬ هر دو نفر میگویند٬چرا؟ براستی نمیدانید؟ پسر سر را تکان میدهد و میگوید: همین هفته پیش با کلی دوندگی یک وام گرفتم تا یک برنامه ریزی در این رابطه داشته باشم ٬اما به چند روز نکشید که همه حساب های من با افزایش قیمت ها بهم ریخت!
بحث داغ  تسهیل ازدواج و فرزند اوری که مدتی است در مرکز ثقل اظهارات مدیران اجرایی کشور قرار گرفته است ٬ بیش از گفتار نیازمند زیرساخت هایی است که قابلیت اجرایی شدن  را داشته باشد.در اظهارات اکثر مدیران ذیربط از ضرورت های کلی صحبت میشود که مطلقا برای نسل جوان جای سوال ندارد. بطور مثل غالب جوانان طالب ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند هستند.اما در کشوری که بعضا با تورم روزانه و ساعتی مواجه است یک جوان چگونه  امکان برنامه ریزی برای آینده خود دارد؟ در دو روز گذشته چند تن از مدیران ارشد مجددا اشاره داشتد٬ دست  غرب در  موضوع کاهش جمعیت دیده میشود . قدر مسلم یکی از فاکتورهای مهم قدرت ٬ جمعیت محسوب میشود و غالب کشورهای پیشرفته با اشراف به این امر ٬ بدون آنکه مشکل کاهش جمعیت را به نفوذ کشور دیگری ربط  دهند ٬ با تعریف زیرساختهای  تشویقی ٬تلاش کردند تا نسل جوان را به ازدواج و فرزند آوری تشویق کنند. از جمله این سیاست های تشویقی ٬قوانین حمایت شغلی و مالی برای والدین ٬پرداخت کمک هزینه ماهانه تا دو سال برای نگهداری کودک ٬ پرداخت کمک هزینه فرزند تا هیجده سالگی است. در رابطه با بحث ازدواج از یکطرف اسان گیری در خانواده ها باید فرهنگ سازی شود٬ و از طرف دیگر  قوانین باید به گونه ی تعریف شوند که در صورت بروز مشکلات ٬افراد آزادی عمل داشته و این حس که با ازدواج دست انها بسته میشود ٬مانع از ازدواج انان نباشد. در هر صورت با توجه به میل انسان به  تشکیل خانواده و داشتن فرزند٬ هر گونه  اظهارات کلیشه ی در رابطه با سیاست های جمعیت منجر به تضعیف بیشتر اعتماد ملی به دغدغه جدی  و بنیادی برای این مشکل خواهد بود.کافی است تا امنیت اقتصادی و روانی جوانان در این امر مد نظر قرار داده شود ٬ اکثر آنان بدون دغدغه برای فردای نامعلوم به ازدواج و فرزند اوری اقدام خواهند کرد .

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.