• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

استاندار کردستان تاکید کرد؛ لزوم افزایش حمایت از زنان توانمند و کار آفرین در کردستان

  • کد خبر : 7209
استاندار کردستان تاکید کرد؛ لزوم افزایش حمایت از زنان توانمند و کار آفرین در کردستان

سنندج_ استاندار کردستان بر لزوم افزایش حمایت از زنان توانمند و کارآفرین در استان تاکید کرد و گفت: زنان نقش مهمی در فرآیند توسعه جامعه دارند و تاثیر بانوان فرهیخته استان مصداق این ادعا است. به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر پنج‌شنبه در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص توانمندسازی بانوان در […]

سنندج_ استاندار کردستان بر لزوم افزایش حمایت از زنان توانمند و کارآفرین در استان تاکید کرد و گفت: زنان نقش مهمی در فرآیند توسعه جامعه دارند و تاثیر بانوان فرهیخته استان مصداق این ادعا است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا عصر پنج‌شنبه در جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص توانمندسازی بانوان در استان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، در باب اثرگذاری و تأثیر بانوان فرهیخته در جامعه اظهار کرد: زنان نقش مهمی در فرایند توسعه جامعه دارند و امروز زمینه برای توانمندسازی و حمایت از آنان باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه زنان توانمند، جامعه توانمند و پویا خواهند ساخت، افزود: زنان به تناسب ویژگی‌ها و نقش مادری و همسری، مسئولیت‌های متفاوت و سنگینی هم در اجتماع و خانواده بر عهده دارند، اما توفیق بانوان در عرصه‌های مختلف زمانی ارزشمند است که ذیل نقش و مسؤولیت مادری و همسری در خانواده تعریف شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: مادر بودن و زن بودن منافاتی با فعالیت‌های اجتماعی ندارد و بانوان در کنار این نقش مهم همواره در عرصه‌های مختلف اثرگذاری زیادی داشته‌اند.

زارعی کوشا حوزه بانوان را حوزه بسیار پر ظرفیتی بیان کرد و گفت: زنان توانمند استان مصداق این ادعا هستند ماهم موظفیم تا حد توان این مجموعه را پشتیبانی و تقویت کنیم.

وی خود شناسی و شناخت توانمندی‌های منابع انسانی را مهمترین فاکتور برای رسیدن به رشد و توسعه دانست و گفت: خود باوری اولین قدم رسیدن به تعالی است.

استاندار کردستان افزود: ما برای زدودن انگاره‌های نامناسب و حذف برچسب محرومیت نسبت به کردستان و رسیدن به رشد مدنظر در اکثر عرصه‌ها همچون دیگر استان‌ها، نیازمند کاهش فاصله‌ها و جلب توجه ویژه دولت به استان هستیم، و معتقدم این اتفاق افتاده و این ادعا قابل اثبات است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: پایان آبان ماه سال ۱۴۰۰ حوزه اعتبارات اشتغال خانگی و روستایی در کردستان صفر بود و در این حوزه استان سی و یکم کشور بودیم در فاصله ۴ ماه با ارتقای این پله توانستیم ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی و خانگی را جذب کردیم.

وی تعهد خود نسبت به استان را استفاده به‌موقع از زمان و مزیت‌های موجود عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات زیاد استان ما وقتی برای از دست دادن نداریم کما اینکه مسئولی که وقت تلف می‌کند پست‌تر از ضد انقلاب است چراکه مسئولی که سر سفره نظام نشسته نباید با اهمال و فرصت سوزی، موجب عقب ماندگی در بسیاری از شاخص‌ها شود.

استاندار کردستان از ۱۲۰ سفر استانی طی این ۲۶ ماه خدمت در استان خبر داد و افزود: نیاز داریم استان را بشناسیم و این کار را داریم انجام می‌دهیم، هنگامی که ۵۰ مدیر استانی در مساجد مکلف به دیدار چهره به چهره با مردم و احصای مشکلات و شنیدن مطالبات آن از نزدیک برای سنجیدن شرایط شده‌اند، بهتر می‌توان با مردم ارتباط برقرار کرد و دسترسی آسان به مسئولان را فراهم کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه تاکنون کشور را میدانی اداره نکردیم بلکه کارتابلی اداره شده است، ادامه داد: مدیریت مبتنی بر دانش و علم به دور از سلیقه می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولین سند آمایش کردستان در سال ۷۵ نوشته است و با قطعیت اعلام می‌کنم هیچکدام از مدیران سه دهه گذشته این سند را نخوانده‌اند و باز نکرده‌اند لذا این عدم حکمرانی دانش بنیان مشکل عمده ماست.

زارعی کوشا تاکید کرد: کردستان نیازمند نگرش دانش مبنا برای حکمرانی و مدیریت است و مدیران باید جرأت و جسارت برای انجام کارهای بزرگ در راستای تحول عظیم در استان را داشته باشند.

زارعی کوشا گفت: ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت آموزی از مصوبات سفر رئیس جمهور است که ساختمان انبار غله برای ایجاد این مجموعه اختصاص می‌یابد و امیدواریم نمونه این مجمتع را در دیگر شهرهای استان راه اندازی کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، بانوان خلاق و نوآور حاضر در این جلسه به طرح پرسش و دغدغه‌های خود در زمینه فعالیت مختلف پرداختند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=7209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.