• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1
اشرف بروجردی:

بانک‌های لبنان می‌گویند اجازه نداریم برای ایرانی‌ها حساب باز کنیم/ نمایندگان زن خواب هستند

  • کد خبر : 5556
بانک‌های لبنان می‌گویند اجازه نداریم برای ایرانی‌ها حساب باز کنیم/ نمایندگان زن خواب هستند
مُنیبان نوشت:عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: از نمایندگان زن اساسا هیچ نوع حرکتی در جهت تقویت جایگاه زنان در جامعه و پاسخگویی به مطالبات زنان و دختران مشاهده نکردیم.

اشرف بروجردی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، ضمن ارزیابی اقدامات دولت و مجلس در حوزه زنان گفت: وضعیت دولت در زمینه پاسخگویی به مطالبات بهتر از مجلس بوده است. زنان نماینده و کل مجلس شورای اسلامی اساسا راجع به بحث زنان نه تنها بی‌توجه بودند بلکه در بعضی قسمت‌ها عملکردشان به نحوی بوده که به جای اینکه جنبه ایجابی را تقویت کنند، سلبی عمل کردند و یا صحبت‌هایی که بعضی از نماینده‌ها داشتند نیز تأمل برانگیز است، مانند همین ماجرای اخیر مسمومیت دختران که بعضی از نماینده‌ها گفتند بیماری زمینه‌ای بوده یا اینکه خود دانش‌آموزان این کار را انجام داده‌اند. از نمایندگان زن اساسا هیچ نوع حرکتی در جهت تقویت جایگاه زنان در جامعه و پاسخگویی به مطالبات زنان و دختران مشاهده نکردیم.

زنان مجلس درباره برخوردهای خشن با دختران سکوت کردند

او افزود: من بحث خود را بر این چند ماه اخیر متمرکز می‌کنم. ماجرای آزار و اذیت دختران در خیابان‌ها پیش آمد یا برخوردهای خشنی که با دختران صورت گرفت. اساسا گویی نمایندگان زن در خواب هستند و هرگز ندیدیم که در این زمین حرفی بزنند یا واکنشی نشان دهند. همین موضوع باعث شد فکر کنیم که اینها چه نماینده‌هایی هستند که نسبت به مسائل اجتماعی و بحث زنان بی‌تفاوت هستند.

 

استفاده از ظرفیت زن‌ها در عرصه‌های مدیریت، بسیار ضعیف است

بروجردی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه زنان تصریح کرد: دولت در زمینه بهره‌گیری از مدیریت زنان بسیار بد عمل کرده است. به این معنی که استفاده از ظرفیت حضور زن‌ها در عرصه‌های مدیریت بسیار ضعیف بوده و حتی آن مواردی که تا قبل از این در دوره روحانی زنان حضور داشتند، آن زن‌ها حذف شده و به جای آنها آقایان در مسند کار قرار گرفته‌اند از جمله همین کتابخانه ملی و سازمان اسناد که من مدیر و مسئول آن بودم، یک آقا آمده‌ که همه تلاش‌شان سخت‌گیری‌هایی است که باید برای زنان به وجود بیاید چنانچه نمونه‌های آن را دیدیم و شنیدیم.

یک زن هم رایزن فرهنگی نداریم/ تعداد سفرای زن کم شده است

بروجردی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این در معاونت‌های وزارتخانه‌ها در قسمت‌هایی که زنان متولی بودند حذف شدند. بنابراین رئیسی باید پاسخ دهد که با چه رویکردی بحث پاسخگویی به مطالبات زنان را در پیش گرفته، فقط ادعا کردند و شعار دادند. این بحث، بحثی نیست که با شعار بتوان به آن پاسخ داد. در دوره روحانی حدود ۴ زن سفیر داشتیم که الان این تعداد نه‌ تنها زیادتر نشده بلکه کاهش یافته است. بارها مطالبه ما این بوده که رایزن‌های فرهنگی جایگاه زنان است، به عبارتی زنان هستند که می‌توانند کار فرهنگی انجام دهند اما متأسفانه یک نفر زن به عنوان رایزن فرهنگی نداریم و همه آقا هستند.

بسیاری از زنان حذف شدند و به جای آنها آقایان آمدند

برجرودی ادامه داد: در بحث‌های دیگر هم وضعیت به همین منوال است. به عنوان مثال در حوزه مدیریت‌های ادارات کل، بسیاری از زنان حذف شدند و به جای آنها آقایان آمدند و نشستند. البته این موارد در حوزه اجرایی بود. در حوزه رویکرد و پاسخگویی به مسائل زنان و شنیدن حرف زنان هم شاهد هستیم که آقای رئیسی توجه لازم را به این بحث ندارند. بنابراین اگر قرار است تحلیلی داشته باشیم باید بگوییم که به جهت نوع نگاهی که دولت سیزدهم به مسائل زنان دارد، نقش آنها مبتنی بر حذف زنان و بی‌توجهی به رویکردها و مطالبات آنها است. نه تنها بحث مسند اداری و مشارکت در قدرت بلکه در حوزه قوانین و مقررات هم به همین ترتیب است.

لبنانی که این همه ما به آنها کمک کردیم حاضر نیستند برای شخص ایرانی حساب باز کنند

بروجردی در پایان یادآور شد: وقتی به یکی از بانک‌های لبنان مراجعه می‌کنید، لبنانی که این همه ما به آنها کمک کردیم حاضر نیستند برای شخص ایرانی حساب باز کنند. به این ترتیب که بانک می‌گوید اجازه نداریم برای ایرانی‌ها حساب باز کنیم. به صرافی می‌رویم پول را تبدیل کنیم می‌گویند اجازه نداریم پول ایرانی را چنج کنیم.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.