• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

برای زنان طلبه دوره‌های تربیت ویژه مهدکودک، دانشگاه و مدارس برگزار می کنیم

  • کد خبر : 7175
برای زنان طلبه دوره‌های تربیت ویژه مهدکودک، دانشگاه و مدارس برگزار می کنیم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: ما در عصر حاضر، بانو مجتهده امین و بانو همایونی را داشتیم، اما حوزه‌های علمیه بیشتر حوزه‌های علمیه آقایان بودند. در سال ۱۳۶۳، با پیشنهاد برخی علما و فضلای حوزه و تأیید رهبر کبیر انقلاب، جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای تحصیل بانوان تأسیس می‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از […]

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: ما در عصر حاضر، بانو مجتهده امین و بانو همایونی را داشتیم، اما حوزه‌های علمیه بیشتر حوزه‌های علمیه آقایان بودند. در سال ۱۳۶۳، با پیشنهاد برخی علما و فضلای حوزه و تأیید رهبر کبیر انقلاب، جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای تحصیل بانوان تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی جامعه الزهرا، سیده زهره برقعی در برنامه «گفتگوی ویژه معارفی آرمان» که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، به تاریخچه تأسیس جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دستور حضرت امام خمینی بنیانگذار بنا نهاده شد و در همان زمان، حضرت امام خمینی(ره) به خاطر اهمیت تحصیل بانوان، فضلا و علمای بزرگی همچون حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، حضرت آیت الله مشکینی، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، حضرت آیت الله شرعی و حضرت آیت الله جنتی را به عنوان هیئت مؤسس این حوزه علمیه برگزیدند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پاسخ به سوالی درباره عنوان «بانوی طلبه» و نقش آفرینی و کنشگری بانوان طلبه در سطح جامعه، عنوان کرد: ما قبلا عنوان «طلبه» برای بانوان نداشتیم، اما از صدر اسلام تا کنون بانوانی در جامعه حضور داشتند که در علوم دینی متبحر بودند و خدمات زیادی در جامعه داشتند و تأثیرگذار بودند، اما اینها به صورت فردی عمل می‌کردند و به واسطه پدر، برادر و یا همسر تعلیم می‌دیدند.

ترقی: اصلاح‌طلبان برای انتخابات اسفند لیست کامل دارند /هر کسی دنبال سهم‌خواهی باشد، موضع ضدارزشی و ضد «مجلس قوی» دارد

جوادی آملی: کسانی که سعی بر دور کردن آقای‌ هاشمی از نظام و رهبری داشتند به چه دستاوردی راه بردند؟/ ایشان هیچ‌وقت گرفتار افراط و تفریط نشد

برقعی ادامه داد: ما در عصر حاضر، بانو مجتهده امین و بانو همایونی را داشتیم، اما حوزه‌های علمیه بیشتر حوزه‌های علمیه آقایان بودند. در سال ۱۳۶۳، با پیشنهاد برخی علما و فضلای حوزه و تأیید رهبر کبیر انقلاب، جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای تحصیل بانوان تأسیس می‌شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، مکاتبی بود که از قبل وجود داشت؛ مانند مکتب توحید، مکتب امام علی علیه‌السلام، مکتب فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها و غیره که این مکاتب به فرمان حضرت امام (ره) با هم ادغام شدند و تحت عنوان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به فعالیت خود ادامه دادند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: از آن موقع تا کنون، تحصیلات حوزوی بانوان رسمیت پیدا می‌کند و در طول زمان با توجه به اشتیاق زیاد بانوان به تحصیل علوم حوزوی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل شد که هم اکنون بیش از ۵۰۰ حوزه علمیه در سراسر کشور فعالیت دارند.

برقعی با بیان اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای اینکه بانوان طلبه، کنشگر اجتماعی تأثیرگذاری در جامعه باشند، برنامه‌های متنوعی در بخش مهارت‌ها در نظر گرفته است، گفت: در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، دوره‌های مختلفی مانند دوره تربیت پژوهشگر، تربیت مترجم، تربیت مدرس، تربیت مبلغ و غیره برای تربیت و مهارت افزایی بانوان طلبه برگزار می‌شود.

وی افزود: در دوره تربیت مبلغ، دوره‌های تخصصی با موضوعات مختلف مانند خانواده، مهدویت، عفاف و حجاب و غیره در نظر گرفته شده است، همچنین دوره‌های تربیت مبلغ مخاطب محور ویژه مهدکودک، دانشگاه، مدارس و حتی دوره تربیت مبلغ ویژه ناشنوایان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=7175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.