• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی مطرح کرد

توسعه نشاط اجتماعی راهی برای افزایش جمعیت

  • کد خبر : 5288
توسعه نشاط اجتماعی راهی برای افزایش جمعیت
مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: هر چقدر در سطح جامعه نشاط اجتماعی توسعه داده شود، در افزایش جمعیت نقش موثری خواهد داشت.

زهرا خوش‌نسب اظهار کرد: هر چقدر در سطح جامعه نشاط اجتماعی توسعه داده شود و در این حوزه برنامه‌ریزی شود اثراتش در جنبه‌های مختلف زندگی افراد مشخص خواهد شد. اگر این موضوع افزایش پیدا کند اعتماد در خانواده بالا رفته و در افزایش جمعیت نیز نقش موثری خواهد داشت.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر افزایش آمار فرزندآوری در خانواده‌ها افزود: ایجاد مراکز ناباروری تحت پوشش بیمه، مساعدت‌های مالی به خانواده‌های نابارور محروم، پرداخت تسهیلات برای باروری و… از جمله آیتم‌هایی است که در افزایش جمعیت نقش موثری دارد. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص پیشگیری از بحران جمعیت ما حمایت‌ها و برنامه‌هایی را در دستور کار قرار  داده‌ایم.

خوش‌نسب اعلام کرد: با توجه به اهتمام مسئولان استانی و پوشش حداکثری بیمه‌ها در حوزه درمان ناباروری زوج‌های نابارور، چندقلوزایی افزایش یافته و این امر سبب شده خانواده‌هایی که سال‌ها از نعمت فرزند محروم بوده‌اند و حسرت فرزنددار شدن را داشته‌اند بتوانند صاحب فرزند شوند.

 دو سوم متقاضیان تسهیلات فرزندآوری رادریافت کرده‌اند

وی بیان کرد: در حال حاضر دو سوم متقاضیان تسهیلات فرزندآوری که پرونده درخواست آنها در استان ثبت شده تسهیلات ویژه فرزندآوری را دریافت کرده‌اند. در این طرح میزان وام بسته به تعداد فرزندان افزایش داده می‌شود. امسال با پیگیری‌های انجام شده وضعیت عملکرد بانک‌ها در این حوزه بهتر است که امیدواریم با توجه به افزایش کیفیت عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات فرزندآوری انتظار متقاضیان به حداقل برسد.

خوش‌نسب در ادامه با اشاره به فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای نشاط زنان در راستای تحکیم بنیان خانواده، گفت: در صورت تقویت روحیه و افزایش نشاط در بانوان، انگیزه داشتن فرزند بیشتر هم به صورت طبیعی ایجاد می‌شود و این ذهنیت که «فرزند بیشتر، زندگی بهتر» در بانوان نهادینه خواهد کرد.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: در حوزه تقویت روحیه و افزایش نشاط در بانوان برمبنای تاکید مقام معظم رهبری بر ورزش قهرمانی و توسعه ورزش همگانی به ویژه در گروه زنان و دختران، دفتر بانوان چند برنامه موثر شامل برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی، ورزش زنان روستایی، شناسایی بانوان ورزشکار توانمند که به دلایل مختلف نمی‌توانند در این عرصه فعالیت کنند و…. را طراحی کرده است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=5288

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.