• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

زنان بصیر مشغول تمدن‌سازی‌اند

  • کد خبر : 7649
زنان بصیر مشغول تمدن‌سازی‌اند

نخستین دوره ملی آموزش «بانوان راوی پیشرفت» همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت حضرت محمدمصطفی (ص) و امام صادق (ع) امروز در دانشکده فرماندهی و مدیریت دافوس دانشگاه امام حسین(ع) آغاز شد. ، حجت الاسلام شفیعیان، دبیر شبکه ملی وارثون با اشاره به برکت همزمانی این دوره با ایام باسعادت هفده ربیع‌الاول، اظهار کرد: این […]

نخستین دوره ملی آموزش «بانوان راوی پیشرفت» همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز ولادت حضرت محمدمصطفی (ص) و امام صادق (ع) امروز در دانشکده فرماندهی و مدیریت دافوس دانشگاه امام حسین(ع) آغاز شد.

، حجت الاسلام شفیعیان، دبیر شبکه ملی وارثون با اشاره به برکت همزمانی این دوره با ایام باسعادت هفده ربیع‌الاول، اظهار کرد: این هدایت شهدا است که آغازهای ما با مناسبت‌های خاص همراه می‌شود؛ زمانی که برگزاری این دوره آموزشی را طراحی و برنامه‌ریزی می‌کردیم تصورمان نبود که این همایش و جلسه با ولادت دو نور یعنی پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) همزمان شود. ان‌شاءالله این تقارن مبارک سرآغاز اتفاقات اثرگذار در حوزه روایتگری پیشرفت در جامعه خواهران باشد.

وی با بیان اینکه همه توفیقات و موفقیت‌هایی که در جمهوری اسلامی رقم خورده زیر سایه و پرچم اهل بیت (ع) بوده و است، گفت: شاید سوال شود شبکه ملی وارثون چرا پس از ۱۳ سال سراغ جامعه بانوان و کار برای آنها آمده است؟! در پاسخ باید گفت: این طور نیست که ما به ظرفیت و اهمیت جامعه بانوان بی‌توجه بوده باشیم، ما فرزند مکتبی هستیم که در آن به ارزش‌های زن وقوف هست و می‌دانیم خدمت به جامعه زنان با توجه به عاطفه، روحیات و … ملزومات خاص خود را دارد لذا با این شناخت به عرصه خدمتگزاری به شما وارد شده‌ایم.

وی خطاب به بانوان حاضر در این دوره آموزشی، تأکید کرد: شما خواهران فعال فرهنگی در هر سه زمینه مدنظر مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تصریح کرده‌اند، یعنی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی فعال هستید.

حجت‌الاسلام شفیعیان ادامه داد: امام خمینی (ره) وقتی در سال ۱۳۴۳ دستگیر و تبعید شدند، فرمودند: سربازان من در گهواره‌ها هستند! در همه سال‌های پس از بیان این سخن به آن فرزندان داخل گهواره توجه شد اما حواس‌مان نبود که طفل داخل گهواره در دامان مادر و یک زن است که او را برای این سربازی پرورش می‌دهد!

وی در ادامه بیان کرد: این یعنی امید امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی خود به زنان جامعه‌ساز و نقطه اتکای ایشان جامعه زنان بود؛ امروز هم چنین است و چشم‌های بصیر می‌بینند که بخشی از زنان جامعه با خودسازی، جامعه‌پردازی کرده و با جامعه‌پردازی، زمینه تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کنند که شما بانوان فعال فرهنگی هم جز آنها هستید؛ امید است به برکت قدم، قلم و بیان شما فعالان فرهنگی این انقلاب اسلامی به ظهور مهدوی متصل شود.

دبیر شبکه ملی وارثون در ادامه با بیان اینکه این شبکه با هدف خدمت‌گزاری به فعالان عرصه جهاد و شهادت شکل گرفته است، ابراز کرد: با بررسی آنچه در این عرصه انجام می‌شود، درمی‌یابیم اگرچه جهاد و شهادت متولیان متعدد در کشور دارد اما بخش اعظم کار توسط مردم انجام می‌شود و این به دلیل تعلق‌خاطر و علاقه قلبی است که مردم نسبت به شهدا و خدمت به آنها دارند.

وی با اشاره به تفاوت کار مردمی با جز آن، گفت: فرق کار مردمی با کار غیرمردمی، عدم ابلاغ و دستور و بازخواست است کار مردمی خودجوش و قلبی انجام می‌شود و نشان می‌دهد چشمه جوشان علاقه نسبت به شهدا هرگز خشک نشده و همیشه ایده و طرح و فعالیت در این باره جوشش دارد همچون فعالیت‌هایی همچون راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور، روایتگری، برگزاری یادواره‌ها، برنامه‌هایی که در گلزارهای شهدا اجرا می‌شود، فعالیت‌ها در حرم شهدای گمنام، فعالیت در فضای مجازی، ثبت و ضبط خاطرات شهدا مثل برنامه چلچراغ که قبل از بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

حجت‌الاسلام شفیعیان افزود: کتاب‌های متعددی که بخش قابل توجهی از آنها تقریظ رهبری را نیز دریافت کرده است، از جلوه‌های همین جوشش‌های مردمی در عرصه ایثار و شهادت است و مهم آنکه در همه این فعالیت‌های مردمی، نقش و کار بانوان بی‌مثال و منحصر به فرد است.

وی تأکید کرد: ما وظیفه داریم این فعالان را شناسایی کنیم تا بتوانیم با آنها کار جبهه‌ای انجام دهیم چراکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: امروز دیگر از شما و مجموعه‌ها به تنهایی کاری برنمی‌آید باید یک فعالیت جبهه‌ای انجام دهید، اگر فعالیت جبهه‌ای انجام دهید تازه در مقابل دشمن قرار گرفته‌اید و اگر مقابل دشمن قرار گرفتید تازه مجاهد شده‌اید. دشمن نباشد هر چه کار فرهنگی انجام دهید جهاد و مبارزه نخواهد بود!

وی اضافه کرد: وقتی در مبارزه با دشمن هماهنگ شدید تازه شبیه حاج قاسم می‌شویم؛ کار حاج قاسم جبهه‌سازی بود خیلی‌ها می‌خواستند با استکبار بجنگند اما نتوانستند اما حاج‌قاسم همه را در قالب جبهه مقاومت تجمیع کرد و همین جبهه بلای جان دشمنان شد.

حجت‌الاسلام شفیعیان با بیان اینکه این دوره آموزشی طلیعه روشنی در عرصه روایت پیشرفت است، تأکید کرد: در جهاد تبیین باید کارآمدی انقلاب را روایت کنیم؛ به برکت این اجتماع خوب شما فعالیت ما در بخش خواهران هم آغاز می‌شود و امید است نتایج مؤثری رقم بخورد. هر چه کیفیت حضور ما در این دوره بیشتر باشد رهاورد بهتری هم برای ما و تحقق اهداف مان خواهد داشت

گفتنی است، نخستین دوره ملی آموزش «بانوان راوی پیشرفت» از ۱۱ تا ۱۳ مهرماه به میزبانی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=7649

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.