• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3

سفیر ایران: نیازی نیست غرب مدعی دروغین حفاظت از زنان ایرانی باشد

  • کد خبر : 4681
سفیر ایران: نیازی نیست غرب مدعی دروغین حفاظت از زنان ایرانی باشد
زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: زنان ایرانی، باهوش، تحصیلکرده، فداکار و میهن دوست هستند، لذا نیازی نیست که کشورهای غربی خود را وکیل مدافع آنها بدانند و مدعیان دروغین حفاظت از زنان ایرانی باشند.

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی  تاکید کرد: کشورهای بانی قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشر، در پوشش حمایت از حقوق زنان، از همه امکانات خود از جمله انتشار اطلاعات گمراه کننده و نادرست، تحریک افکار عمومی، ارائه آموزش اقدامات خرابکارانه و همچنین حمایت مالی و نظامی از گروه‌های تروریستی استفاده می کنند تا اعتراضات مسالمت آمیز را به خشونت بکشانند.

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون « دستورکار وضعیت های حقوق بشری و گزارش های گزاشگران ویژه» دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران پیرامون قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشر را تشریح کرد.

ارشادی گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش از هر چیز، پیش نویس قطعنامه L-۳۴  به اصطلاح قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران را که بر اساس گزارش ناقص، یافته های معیوب و رفتار مغرضانه گزارشگر ویژه تهیه شده است، قاطعانه رد و به شدت محکوم می کند.

وی افزود: بانیان این قطعنامه، که مدعی دفاع از حقوق بشر در ایران هستند، خود دارای سابقه ای طولانی در نفاق آشکار، استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر در راستای دستورکار کوته فکرانه خود بوده و هیچ یک از آنان اخلاقا شایسته موعظه ایرانی ها در باب حقوق بشر نیستند، زیرا اعمال آنها با سخنانشان در تعارض است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل خاطر نشان کرد: با نگاه به فهرست حامیان اصلی قطعنامه، به سادگی می‌توان دریافت که شرکای جنایتکار این قطعنامه در قالب حامیان اصلی آن دوباره متحد شده اند تا ضمن ابراز همدردی نمایشی، ادعاهای ریاکارانه خود در خصوص نگرانی نسبت به حقوق بشر افرادی را مطرح نمایند که خود ناقض حقوق آنها هستند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: اجازه دهید شفاف تر صحبت کنیم: باید به برخی از آنهایی که تظاهر به حفاظت از حقوق بشر می‌کنند، جنایات خودشان را یادآوری کرد تا چهره واقعی خود را از یاد نبرند. این کشورها کانادا، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و آلمان هستند و نیز رژیم اسرائیل هستند که هیچ تعجبی هم ندارد. وجه مشترک همه آنها وحشیگری، سنگدلی، کشتار خودسرانه، نسل کشی، و پاکسازی قومی است.

وی اضافه کرد: آنها متعهد شده‌اند که در پوشش ظاهری حمایت از حقوق زنان، از همه امکانات خود از جمله انتشار اطلاعات گمراه کننده و نادرست، تحریک افکار عمومی، ارائه آموزش اقدامات خرابکارانه و همچنین حمایت مالی و نظامی از گروه‌های تروریستی استفاده کنند تا اعتراضات مسالمت آمیز را به خشونت بکشند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: در کانادا، کشف بیش از ۱۳۰۰ قبر بی نام و نشان در چهار مدرسه منطقه مسکونی، کل جامعه جهانی را شوکه کرده است.  جهانیان شاهد تجاوز، قتل و کشتار نظام‌مند کودکان بومی در مقیاس وسیع هستند.

وی افزود: ماجرای سرزمین به اصطلاح آزادی به اینجا ختم نمی شود! کانادا که به پناهگاهی امن برای جنایتکاران تبدیل شده است، پیوسته از اجرای تعهدات بین‌المللی خود ذیل کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه فساد سر باز زده و از استرداد افرادی که مرتکب جنایاتی نسبت به حقوق حقوق بشر بنیادین مردم ایران شده‌اند، با مصونیت از مجازات، خودداری کرده‌است. واقعا هم که این کشور، سرزمین آزادی است، اما برای جنایتکاران فراری!

این دیپلمات ایران اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا نیز چنین ادعایی دارد، در حالیکه مردم ایران همچنان در نتیجه تحریم‌های ظالمانه چند دهه‌ای این کشور، به شدت آسیب دیده‌اند.

وی گفت: این تحریمها به مثابه جنگی واقعی است که در آن، به جای بکارگیری خشونت، از غذا و دارو به عنوان ابزار جنگ استفاده می‌شود. به همین ترتیب، سوء استفاده از مفاهیم ارزشمندی مانند حقوق بشر نیز یک رویه عادی برای ایالات متحده است تا از طریق آن، دستورکار نامشروع سیاسی خود را پیگیری کند.

ارشادی ادامه داد:  انگلستان نیز که خود را به اصطلاح قهرمان حقوق بشر می‌داند، سیاست وحشیانه و عقب مانده‌ای دارد که باعث شد میلیون‌ها ایرانی در قحطی بزرگ در سال ۱۹۱۹ جان خود را از دست بدهند و اکنون بر اساس قومیت، رنگ و مذهب بین مهاجران و پناهندگان تبعیض قائل می شود و آنهایی که سفیدپوست نیستند یا از قومیت مشابه اروپایی ها نیستند را به رواندا می‌فرستد.

معاون نمایندگی ایران افزود: آمریکا و انگلیس هرگز نگران مردم ایران نبوده اند. در سال ۱۹۵۳، واشنگتن از طریق تبانی با لندن، دولت منتخب مردم آن زمان در ایران را سرنگون کرد. شما ممکن است به دنبال دلیل آن باشید تا بفهمید چرا آنها تصمیم به کودتا گرفتند. باید بدانید که آنها فقط از مبارزه موفق مردم ایران برای ملی کردن صنعت نفت خشمگین شده بودند.

وی همچنین اظهار کرد: آلمان، دیکتاتوری صدام حسین را با سلاح های کشتار جمعی شیمیایی برای سلاخی مردم ایران که اکثریت آنها زنان و کودکان بودند، مسلح و تجهیز کرد.

دیپلمات ایران در سازمان ملل افزود: آلمان بخاطر مشارکت عمده خود در جنایات جنگی، مسئول کشته شدن انسانها است و باید به قربانیان و خانواده های آنها برای عواقب ویرانگر و طولانی مدت این جنایات، غرامت بپردازد.

وی همچنین گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر وحشیگری و جنایات جنگی رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل علیه مردم فلسطین شود. این رژیم عصیانگر با قتل غیرنظامیان بی‌دفاع از جمله زنان و کودکان، غارت و تخریب اموال آنها و وادار کردن آنها به ترک خانه‌هایشان، به سیاست‌های ظالمانه، تبعیض نژادی و نقض نظام‌مند حقوق بشر فلسطینیان ادامه داده است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: تاریخ و فرهنگ سرزمین ایران سرشار از مبانی و مفاهیمی است که بر اهمیت حقوق بشر برای همه ایرانیان تاکید دارد. جمهوری اسلامی ایران نه جزیره‌ای محصور در دریا است که برای بقا محتاج استعمار ملت‌های دیگر باشد و نه به طور اتفاقی توسط دزدان دریایی کشف شده و نه جایی است که به دروغ با استفاده از هویت جعلی ادعای موجودیتی واقعی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: ایران، سرزمین یکی از قدیمی ترین، شاخص ترین و طولانی ترین تمدن‌های جهان است که قدمت آن به بیش از هفت هزار سال می‌رسد. به همین دلیل است که ما مردم ایران، به ویژه زنان و دختران، تسلیم زور و ارعاب نخواهیم شد.

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران افزود: نیاز به گفتن ندارد که زنان ایرانی، باهوش، تحصیلکرده، فداکار و میهن دوست هستند و به حقوق خود کاملاً واقف هستند و  می‌دانند که چگونه برای پیشبرد مطالبات خود، به طور مسالمت‌آمیز و سازنده با دولت تعامل کنند.

ارشادی گفت:  ما دختران، خواهران و همسران کسانی هستیم که جان خود را فدا کردند و در مقابل همه کشورهایی که در جنگ تحمیلی علیه ایران نقش اساسی داشتند، ایستادند. لذا نیازی نیست که کشورهای غربی خود را وکیل مدافع زنان ایرانی بدانند و مدعیان دروغین حفاظت از آنها باشند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل خاطر نشان کرد: ما بر این باوریم که همکاری راستین در محیط بین‌المللی و پایبندی محکم به اصول عدم جانبداری، بیطرفی و غیرگزینشی عمل کردن، بهترین راه برای ارتقای مؤثر و حمایت از حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش‌های بین‌المللی آتی برای ارتقا و حفاظت راستین از حقوق بشر متعهد است و همکاری سازنده خود را با سازوکارهای حقوق بشری از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد حفظ می‌کند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=4681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.