• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

عمامه و چادر نماد اسلام؟

  • کد خبر : 6212
عمامه و چادر نماد اسلام؟
اذعان داريد ما انقلاب نکردیم که نمادهاى ظاهرى اسلام به فرموده شما "عمامه و چادر "را بر سر همه اجبار كنيم . نسل من برای تغییر محتوی زندگی به میدان‌ آمد.

رئیس محترم ستاد امربه معروف و‌نهی از منکر
از آنجا که آموزه دینی امر به معروف و نهی از منکر محدودیت سن ، نژاد ، جنسیت و به ویژه جایگاه اجتماعی -سیاسی و دینی را شامل نمی شود ، بر خود واحب می دانم ، بعنوان نسلی که انقلاب بنام اسلام را تجربه کرد، در رابطه با فرمایش شما که “ عمامه و‌چادر نماد اسلام است“
به عرض برسانم ، یک مرور اجمالی در كشورهاى اسلامى و مليت هاى مسلمان به شما اثبات خواهد کردتا چه اندازه این ادعای شما قابل تعميم به كليت اسلام است .
اگر منظور نماد جمهورى اسلامى است ،كه باز هم در تضاد با حقیقت شعارهای انقلاب است كه قرار بود نماد جمهورىی بنام اسلام باشند .
چرا كه عمامه و‌چادر قبل از انقلاب هم در جای جای این مملکت وجود داشت وتنها فرقش این بود که بیش از آنکه یک نماد حکومتی باشد ، یک نماد اعتقادی بود و به همین خاطر نیز حرمت داشت.
حال آنكه حتما شما هم اذعان داريد ما انقلاب نکردیم که نمادهاى ظاهرى اسلام به فرموده شما “عمامه و چادر ”
را بر سر همه اجبار كنيم . نسل من برای تغییر محتوی زندگی به میدان‌ آمد. تبعیض ،

بی عدالتی و انحصار چه با کت و شلوار و بی چادر در يك نظام سكولار و ‌ چه با عمامه و چادر در يك نظام منتسب به دين محصولش یکی است .اگرچه با عمامه و‌چادر اعتقاد مردم‌ را نیز هدف می گیرد و تخریبش به مراتب سهمگین تر است .
و اما با شعار “ استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی “ که سر لوحه شعار همه گروهای اجتماعی شد،قرار بود امنیت در تمامی حوزه ها منجمله امنیت روانی ، اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی و دينى نماد اسلام شود.

شما را بخدا با تحریف شعارهای آنروز در رابطه با يك جمهورى اسلامى بیش از این مارا مورد موآُخذه نسل حاضر قرار ندهید./سوسن صفاوردی

َِاُ

َ

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.