• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

نقش آفرینی زن مسلمان در انتخابات ۱۱ اسفند

  • کد خبر : 7584
نقش آفرینی زن مسلمان در انتخابات ۱۱ اسفند

همدان-دانشیار دانشگاه پیام نور همدان درباره نقش آفرینی الگوی زن_مسلمان گفت: نقش آفرینی زن مسلمان در تمام عرصه‌ها از جمله انتخابات ۱۱ اسفند انکارناپذیر است. اعظم خطیبی  اظهار کرد: اگر به دیدگاه تاریخی نگاه کنیم به نقش زنان در واقع سه نوع زن را در کل جهان و در تمام مذاهب وجود داشته و هنوز هم هست. […]

همدان-دانشیار دانشگاه پیام نور همدان درباره نقش آفرینی الگوی زن_مسلمان گفت: نقش آفرینی زن مسلمان در تمام عرصه‌ها از جمله انتخابات ۱۱ اسفند انکارناپذیر است.

اعظم خطیبی  اظهار کرد: اگر به دیدگاه تاریخی نگاه کنیم به نقش زنان در واقع سه نوع زن را در کل جهان و در تمام مذاهب وجود داشته و هنوز هم هست.

وی گفت: نوع اول زنان سنتی هستند که در چارچوب، چهار دیواری خانواده محصورند، نوع دوم زنانی هستند که بعد از نظام سرمایه داری با تولیدات انبوه در واقع رشد کردند و به وجود آمدند.

خطیبی افزود: نوع سوم زنانی است که در تمام اعتقادات مذهبی در همه ادیان فرقی نمی‌کنند، چون همه ادیان در طول هم هستند و در مقابل هم نیستند، در طول هم هستند چرا که تکمیل کننده هم هستند و از جمله در اسلام که بر این نوع زن تاکید می‌شود.

وی بیان کرد: در عین حال که یک همسر مهربان در خانه می‌تواند باشد، یک خانواده عالی می‌تواند داشته باشد، یک تربیت عالی برای بچه‌هایش می‌تواند داشته باشد و در کنارش باید فعالیت‌های اجتماعی هم داشته باشد، این نوع زن را ما نوع سوم الگوی زن مسلمان معرفی می‌کنیم زنی که در واقع خودش هویت دارد و می‌تواند شخصیت داشته باشد و می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=7584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.