• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

هدف از اجرای سند ۲۰۳۰ گسست خانواده بود

  • کد خبر : 7329
هدف از اجرای سند ۲۰۳۰ گسست خانواده بود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هدف اجرای سند ۲۰۳۰ گسست خانواده بود. هدف از اجرای سند ۲۰۳۰ گسست خانواده بود به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش‌ها، الگوها و راهبردها گفت: […]

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هدف اجرای سند ۲۰۳۰ گسست خانواده بود.

هدف از اجرای سند ۲۰۳۰ گسست خانواده بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش‌ها، الگوها و راهبردها گفت: هدف اجرای سند ۲۰۳۰ در وهله اول گسست خانواده بود از این رو جای تقدیر بی حد و حصر از رهبر انقلاب وجود دارد. همانطور که امام خمینی(ره) در برابر کاپیتولاسیون ایستادند و اجازه ندادند بیگانگان بر ما آقایی کنند، رهبری نیز محکم گفتند نیاز به اجرای سندهایی که از غرب دیکته می‌شود نداریم چراکه خودمان اسناد راهبردی داریم.

وی در ادامه گفت: امروز شاهدیم با اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس غربی والدین پشت در مدارس، نسبت به شیوه آموزش و پرورش فرزندان و مطالبی که به فرزندانشان آموزش داده می‌شود و ذهنیت آنها را دستخوش انحراف می‌کند، معترض هستند. قرار بود این فرهنگ در جامعه ما رسوخ پیدا کند. سند ۲۰۳۰ برای اجرا ابلاغ شد اما رهبری عزیز مانع اجرای آن شدند تا از تسلط فرهنگی غرب به ایران جلوگیری شود.

خزعلی مهارت آموزی را یک نیاز دانست و بیان کرد: ما نیاز داریم مهارت آموزی و یادگیری همزمان بین دانش آموزان و اولیاء مدرسه و اولیای دانش آموزان شکل گیرد. این همسویی منجر به وحدت نظر و رویه و تقویت ارزش‌ها در جامعه می‌شود. گاه نقش و همکاری خانواده با مدرسه در حیطه اقتصادی و مالی خلاصه می‌شود اما ما نیاز داریم در آموزش و پرورش و در شیوه تربیتی، سبک زندگی، تغذیه، ورزش و سلامت هماهنگی و همدلی بین مدرسه و خانواده ایجاد شود. این مسئله بر پیشرفت علمی و حیات معنوی فرزندان اثر گذار است و منجر به تقویت نگرشها و موفقیت‌های دانش آموزان می‌شود.

وی در خصوص مشکلات رفتاری و تعاملات والدین و مربیان در مدارس گفت: بروز مشکلات رفتاری، تعارض و ناهماهنگی بین اولیاء و مربیان از جمله مسائلی است که با آن مواجه‌ایم و این امر موجب اختلال رفتاری در دانش آموزان می‌شود، از این رو شناخت انتظارات والدین از مدرسه و شناخت انتظارات مدرسه از والدین اولین گامی است که در تقسیم وظایف باید انجام گیرد.

وی در خصوص مقام مادر در ایران بیان کرد: خانواده ایرانی برای مقام مادر شانیت والا قائل است و نگاه اسطوره‌ای به مادر دارد. از این رو وطن را به نام «مام» خطاب می‌کند. وطن را با نام مادر خطاب می‌کند و اگر به جایگاه مادری در خانواده خدشه وارد شود به تبع آن گسست از مام وطن، بی تفاوتی نسبت به نیازهای او می‌انجامد.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=7329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.