• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

هویت بخشی به زنان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 7320
هویت بخشی به زنان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی

اراک- مشاور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در امور بانوان گفت: هویت بخشی به زنان که نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، یکی از مهمترین افتخارات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: ارتقای حقوق و کرامت انسانی زنان و توانمندسازی آنان از جمله پیش شرط‌های لازم برای توسعه […]

اراک- مشاور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در امور بانوان گفت: هویت بخشی به زنان که نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، یکی از مهمترین افتخارات و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: ارتقای حقوق و کرامت انسانی زنان و توانمندسازی آنان از جمله پیش شرط‌های لازم برای توسعه جامعه ایرانی در تمامی دستگاه‌ها و قوانین مربوطه ذکر شده است، بنابراین هجمه‌ها و تبلیغات غربی نتوانسته جایگاه زنان را در نظام جمهوری اسلامی ایران تقلیل دهد و روز به روز زنان در جامعه ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، مدیریت‌های اجتماعی و فرهنگی درخشیده‌اند.

سهم زنان در تحولات جامعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست، وضعیت اجتماعی زنان ایران در طول تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و بوم، دستخوش تغییر و تحولات فراوان بوده است.

انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی (ره) تحولی اساسی و شگرف در وضعیت زنان جامعه ایران پدید آورد، انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زنان را اعتلا بخشید و دامنه مشارکت آنان را گسترش داد.

دین اسلام شأن و جایگاه والایی برای زنان قائل است، بر همین مبنا یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند.

شبکه‌های شیطانی نظام را ناکارآمد جلوه می‌دهند

اشرف جواهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهل و ششمین سال پیروزی انقلاب مقدس اسلامی هستیم گاهی شبکه‌های شیطانی و افراد مغرض درونی و بیرونی با اندیشه براندازی و ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس اسلامی، تلاش در جهت تغییر ذهنی جامعه دارند تا امید و اعتماد مردم را مورد شک و وسواس قرار دهند.

وی ادامه داد: از جمله سوالات مطرح میان قشر جوان و مردمی که دوران سیاه شاهی و ستم شاهی را ندیده‌اند مقایسه نظام اسلامی با نظام منحوس پهلوی است که اغلب گروهی از مردم، بدون آشنایی، بصیرت و واقع بینی بر اساس تبلیغات دشمن، جمهوری اسلامی را متهم به ناکارآمدی و عدم توانایی در مدیریت می‌کنند.

دشمنان مانع حرکت قطار انقلاب می‌شوند

مشاور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در امور بانوان اظهار داشت: به گفته شهید مطهری قطار انقلاب حرکت کرده اما چون دشمنان و مغرضین به آن نمی‌رسند شروع به پرتاب سنگ به این قطار می‌کنند تا از حرکت باز بماند.

وی با بیان اینکه متأسفانه حتی به تاریخ استان خود نیز توجه نمی‌کنیم، تصریح کرد: در جنگ جهانی تعداد زیادی از جمعیت اراک به دلیل قحطی و گرسنگی در کوچه و خیابان‌ها از بین رفتند.

جواهری اظهار کرد: در کوچه و خیابان‌های شهر و روستاها؛ انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها حکمرانی می‌کردند و در خانه‌های مردم زندگی می‌کردند و به ارزش‌های ما خیانت می‌کردند.

وی عنوان کرد: افراد بسیاری هستند که تاریخ را به خوبی به یاد دارند و در بیانات خود نیز به آن اذعان می‌کنند.

عضو هیأت علمی فرهنگیان اظهار داشت: انتظار است بزرگان اهل قلم تا فرصت باقی است با این افراد صحبت کنند و به نسل جوان بگویند که استکبار شامل انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در این شهر چه کردند و چه جنایت و خیانت‌هایی را انجام دادند.

با پشتیبانی زنان، در جنگ بدون از دست دادن وجبی از خاک کشور پیروز شدیم

وی افزود: در جنگ ناعادلانه ۸ ساله ایران مقابل ابر قدرت‌ها؛ مردم مقاومت بسیاری کردند و با پشتیبانی زنان آگاه، جنگ را بدون از دست دادن وجبی از خاک ایران با پیروزی به پایان رساندند.

وی اظهار داشت: متأسفانه فراموش کرده‌ایم در مدارس دخترانه برای دختران جوان غالباً دبیران مرد در نظر گرفته شده بود و خدا می‌داند چه عواقبی برای آنان در پی داشت.

دانشگاه‌ها وضعیت مطلوبی نداشت

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها نیز وضعیت مطلوبی نبود، افزود: از تهران، مزدوری آورده بودند که وقتی دانشجویان را با چادر در کلاس می‌دید از کلاس بیرون می‌کرد و می‌گفت افتخار من این است که خودم چادر را از سر همسرم پاره کرده و او را تشویق کردم به بوسیدن دست رضا شاه کرده‌ام.

عضو هیأت علمی فرهنگیان با بیان اینکه بین جامعه نظام پلید شاهنشاهی پهلوی با دوران شکوهمند انقلاب اسلامی جایی برای مقایسه وجود ندارد، اظهار کرد: همکلاسی‌های من در مدرسه جواد رهنما در مقطع ابتدایی که در خیابان شهید رجایی واقع بود، از نظر لباس و پوشش در سرما و از نظر نبود سیستم گرمایشی، روزگار دشواری را می‌گذراندند.

جواهری عنوان کرد: در اوج برف و سرما و یخبندان وقتی به مدرسه می‌رسیدیم در سرما می‌ماندیم و آنگاه یک خودرو با بلندگو اعلام می‌کرد که امروز مدارس تعطیل است.

جواهری گفت: وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدرسه در خیابان ملک که به نوعی اعیانی نشین شهر بود نیز خود داستانی پرغصه است.

امکانات پزشکی از تعداد انگشتان دست کمتر بود

مشاور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در امور بانوان اظهار کرد: علاوه بر شهرهای اطراف اراک نیز بیمارستان نیم بند پهلوی وجود داشت که تعداد امکانات پزشکی از تعداد انگشتان دست کمتر بود.

وی با بیان اینکه امکانات پزشکی وانفسا و چند پزشک هندی و پاکستانی بر مردم شهر حکومت داشتند، گفت: زنان ما عروسک‌های بازاری بودند که با سفر پادشاهان به اروپا آنها را برای سوغاتی به عنوان تمدن، برهنه می‌کردند و متأسفانه آنها هم در خواب خرگوشی فرو رفته بودند که فکر می‌کردند با برهنگی به تمدن نزدیک شده‌اند.

مشاور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در امور بانوان با اشاره به شعری از لسان الغیب حافظ شیرازی مبنی بر اینکه: «قطع این مرحله بی همرهی خضر مکن، ظلمات است بترس از خطر گمراهی» تصریح کرد: در رأس این کشور معمارانی متدین، فقیه، آگاه، مجتهد، عالم، ظلم ستیز و خداجو عارف به علوم اسلامی قرار داشتند و دارند که رهبری جامعه اسلامی را عهده‌دار شدند.

ایران به قطبی از قدرت تبدیل شده است

وی ادامه داد: اکنون ایران به قطبی از قدرت تبدیل شده و هیچ جایی برای دوران گذشته ندارد، اما همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند به قله نزدیک هستیم و رسیدن به قله سخت و نفسگیر است.

عضو هیأت علمی فرهنگیان اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند که انقلاب اسلامی را متوقف کنند اما زنان و مردان بصیر که قطب نمای انقلاب را در دست دارند، خوشبختانه مقصد را می‌شناسند و متعهدانه به پیش می‌رانند.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=7320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.