• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

ورزش موجب کیفیت بهتر زندگی زنان مبتلابه سرطان سینه پیشرفته می شود

  • کد خبر : 7665
ورزش موجب کیفیت بهتر زندگی زنان مبتلابه سرطان سینه پیشرفته می شود

یک مطالعه جدید نشان داده است که ورزش می تواند کیفیت زندگی زنانی را که با سرطان پیشرفته سینه دست و پنجه نرم می کنند، افزایش دهد. به نقل از هلث دی نیوز، بر اساس نتایج بدست آمده، زنانی که در یک برنامه ورزشی ساختاریافته ۹ ماهه شرکت کردند، خستگی کمتر و کیفیت کلی زندگی […]

یک مطالعه جدید نشان داده است که ورزش می تواند کیفیت زندگی زنانی را که با سرطان پیشرفته سینه دست و پنجه نرم می کنند، افزایش دهد.

به نقل از هلث دی نیوز، بر اساس نتایج بدست آمده، زنانی که در یک برنامه ورزشی ساختاریافته ۹ ماهه شرکت کردند، خستگی کمتر و کیفیت کلی زندگی بهتری را گزارش کردند.

«آن می»، محقق ارشد و استاد مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت در هلند، گفت: «بهینه سازی کیفیت زندگی، به ویژه برای بیماران مبتلا به سرطان سینه متاستاتیک که تحت درمان مداوم هستند، مهم است.»

می در بیانیه خبری افزود: «با بهبود کیفیت زندگی از طریق بهبود مدیریت علائم، می‌توانیم به بیماران کمک کنیم از زندگی شخصی، اجتماعی و در صورت لزوم از زندگی کاری خود لذت ببرند.»

می خاطرنشان کرد: «مطالعات قبلی نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند به افراد مبتلا به سرطان‌های کمتر پیشرفته کمک کند، اما اینکه آیا این مزایا برای بیمارانی که سرطان‌هایشان گسترش یافته است نیز مؤثر است به‌طور دقیق مورد آزمایش قرار نگرفته است.»

برای این مطالعه، محققان ۳۵۷ فرد مبتلا به سرطان سینه پیشرفته را با همکاری مؤسساتی در آلمان، لهستان، اسپانیا، سوئد، هلند و استرالیا ثبت نام کردند.

همه شرکت‌کنندگان یک ردیاب فعالیت بدنی و توصیه‌های ورزشی عمومی دریافت کردند.

۱۷۸ بیمار نیز به طور تصادفی برای دریافت تمارین بیشتر انتخاب شدند. جلسات تمرینی تحت نظارت، دو بار در هفته به مدت ۹ ماه که شامل تعادل، مقاومت و فعالیت‌های هوازی بود.

نتایج نشان داد بیمارانی که به گروه تمرین ورزشی اختصاص داده شده بودند میانگین نمرات کیفیت زندگی شأن بالاتر از سایر شرکت کنندگان بود.

این موارد شامل افزایش عملکرد اجتماعی و کاهش درد، تنگی نفس و خستگی بود.

بیمارانی که تمرینات بدنی منظم انجام می‌دادند نیز در یک «آزمایش شیب‌دار» که روی دوچرخه‌های ورزشی انجام می‌شد، بهتر عمل کردند.

بر اساس این یافته‌ها، می پیشنهاد می‌کند که متخصصان بهداشت به طور معمول ورزش تحت نظارت را به بیماران مبتلا به سرطان سینه پیشرفته توصیه کنند.

به گفته محققان، برنامه‌های طولانی‌تر به احتمال زیاد مزایای بیشتری را به همراه دارد، زیرا رژیم‌های درمانی آنها طولانی‌تر است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=7665

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.