• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

پژوهشگاه رویان به استفاده از هوش مصنوعی برای درمان ناباروری ورود کرد

  • کد خبر : 6859
پژوهشگاه رویان به استفاده از هوش مصنوعی برای درمان ناباروری ورود کرد
رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: موسسه پژوهشی رویان زیر نظر جهاد دانشگاهی با تجمیع، ذخیره و تحلیل داده‌ها، درمان ناباروی با کمک هوش مصنوعی را دنبال می‌کند.

حسن مسلمی نائینی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار در سمنان افزود: استفاده از هوش مصنوعی برای درمان ناباروی در پژوهشگاه‌های زیر نظر سازمان جهاد دانشگاهی در مراحل اولیه قرار دارد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ مرکز درمان ناباوردی در کشور وجود دارد که ۱۰ درصد این مراکز مربوط به پژوهشگاه‌های زیر نظر جهاد دانشگاهی است.

وی افزود: ۵۰ درصد بیماران نیازمند درمان ناباروری به پژوهشگاه‌های زیر نظر جهاد دانشگاهی مراجعه می‌کنند و موفقیت درمان در این پژوهشگاه‌ها ۳۳ درصد است.

مسلمی نائینی تصریح کرد: ۲ پژوهشگاه رویان و ابن سینا زیر نظر جهاد دانشگاهی به بیماران داخلی و بین‌المللی برای درمان ناباروری خدمات ارائه می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه شعبه‌های درمان ناباروری زیر نظر جهاد دانشگاهی در ۱۰ نقطه کشور خدمات ارائه می‌دهند، یادآور شد: برخی شهروندان کشورهای منطقه نیز برای دریافت خدمات درمانی به پژوهشگاه‌های زیر نظر این سازمان مراجعه می‌کنند.

وی اظهار کرد: روزانه سه هزار و سالانه ۱۱ هزار بیمار در پژوهشگاه‌های زیر نظر جهاد دانشگاهی خدمات درمان ناباروری دریافت می‌کنند.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: طبق گزارش‌ها، میانگین ۲ هزار و ۴۰۰ فرزند با درمان ناباروری زوج‌ها در پژوهشگاه‌های زیر نظر جهاد دانشگاهی متولد می‌شوند.

سمنان جزو استان‌هایی محسوب می‌شود که در حال برنامه ریزی برای استقرار پژوهشگاه درمان ناباروری رویان است و اکنون ساختمان این مرکز تکمیل شده و بهره‌برداری از آن به تامین اعتبار ویژه برای تجهیز نیاز دارد.

«جمعیت» یک موضوع راهبردی و سمنان دومین استان کشور دچار پدیده پیری جمعیت است که باید بخش‌های مختلف برای تحقق جوانی جمعیت همراهی و تلاش کنند. ایران در عرصه جهانی جزو کشورهای دارای پایین‌ترین نرخ جمعیتی و استان سمنان جزو مناطق دارای بدترین شیب جمعیتی در جهان است.

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.