• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
تحقق وعده دیگری از دولت سیزدهم

بازارچه ویژه زنان سرپرست خانوار البرز افتتاح شد

  • کد خبر : 6479
بازارچه ویژه زنان سرپرست خانوار البرز افتتاح شد
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: بازارچه ویژه زنان سرپرست خانوار به عنوان مصوبه ای که در سفر استانی رییس جمهور به این استان مورد توجه قرار گرفته بود، گشایش یافت.

” معصومه آقایی” روز یکشنبه در حاشیه افتتاح بازارچه برکت ویژه زنان سرپرست خانوار البرز با اشاره به اینکه در این بازارچه انواع تولیدات این زنان در بخش صنایع دستی و خانگی به فروش می رسد افزود: این بازارچه در ۱۰۰ غرفه ۹ متری با زیرساخت های لازم آماده بهره برداری است .

وی بیان کرد: بازارچه برکت با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال باهمراهی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز افتتاح شد .

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: در بازارچه برکت کرج ویژه زنان سرپرست خانوار ۱۸۰ نفر از زنان زیرپوشش حمایت اقتصادی قرار گرفته اند .

آقایی گفت: اشتغال بانوان و توجه ویژه به مسائل و مشکلات آنان در دستور کار است و باید با برنامه ریزی مناسب و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط زمینه لازم را برای ایجاد شغل آنان فراهم کنیم.

وی افزود: در نشست‌های مختلف با فرمانداران و بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداری کرج همواره بر این موضوع تاکید شده که باید از تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بانوان سرپرست خانوار کمک گرفته شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز تاکید کرد: با برگزاری دوره های آموزشی در تلاش هستیم هرچه بیشتر زنان سرپرست خانوار توانمند تر شوند .

 

در سفر فروردین ماه سال گذشته رییس جمهور به استان البرز اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از اشتغال و کارآفرینی بانوان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ، اختصاص مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال برای ایجاد کمپ و گرمخانه زنان،اختصاص ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اورژانس اجتماعی و خانه امن ، اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با راه اندازی بازارچه صنایع دستی و اختصاص مبلغ ۶۰۰میلیاردریال برای اجرای طرح کاهش دختران بازمانده ازتحصیل مصوب شده بود .

همچنین در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان البرز ۱۷۲ طرح و برنامه توسعه ای با اعتباری حدود ۱۰ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان برای استان مورد تصویب قرار گرفت.

استان البرز دارای سه میلیون نفر جمعیت است که ۴۸ درصد این جمعیت را زنان تشکیل می دهند .

لینک کوتاه : https://zanandiplomacy.ir/?p=6479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.